شناسهٔ خبر: 177498 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ابوترابی: نیازمند طرحی جامع برای مدیریت منابع آبی هستیم

ابوترابی یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: انتقال آب دریا و استفاده از آب شیرین کن ها یکی از راهکارهای نوین برای مدیریت بحران کم آبی به شمار می رود.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای مواجهه با بحران کم آبی، بیان کرد: باید برای مدیریت منابع آبی یک نقشه جامع تهیه گردد. هزاران سال پیش پدران ما یک کار فوق العاده هوشمندانه ای انجام دادند و قنات را ابداع کردند، احداث قنات در زمان خود یک کار پیچیده ای بود که برای مدیریت منابع آبی صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در آن زمان طرح جامع احداث قنات توانست مشکل آب را حل کند و این طرح با محیط زیست نیز منطبق بود اما متاسفانه ما امروز در بحث آب یک طرح جامع نداریم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب دریا و استفاده از آب شیرین کن ها می تواند یکی از راهکارهای نوین برای مدیریت منابع آبی باشد، تصریح کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس امروز از این تکنولوژی استفاده کرده و از ظرفیت آب دریا استفاده می کنند. این امکان برای ما نیز وجود دارد که در طرحی جامع که منطبق با محیط زیست باشد آب خلیج فارس و دریای عمان را شیرین کرده و به فلات مرکزی منتقل کنیم.

نظر شما