شناسهٔ خبر: 177482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان برنامه و بودجه برای اجرای بهتر طرح دارویار منابع لازم را به موقع اختصاص دهد/ شکست طرح دارویار در صورت بی توجهی نسبت به تحقق منابع سلامت الکترونیک

محمد بیگی عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید برای اجرای بهتر طرح دارویار منابع لازم را به موقع اختصاص دهد، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای تامین زیرساخت های سلامت الکترونیک اختصاص یافت اما متاسفانه هنوز این مبلغ تخصیص نیافته در حالی که با بی توجهی نسبت به این مهم طرح دارویار شکست خواهد خورد.

به گزارش «نماینده»، فاطمه محمدبیگی با انتقاد از پیوست رسانه ای ضعیف طرح دارویار، گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس در جریان اجرای این طرح قرار نداشتند و از کم و کیف این موضوع بی اطلاع بودند.

وی با اشاره به نشست اخیر کمیسیون بهداشت و کمیته دارو و غذا برای بررسی اجرای طرح دارویار، افزود: به طور قطع تامین داروی به موقع و ارزان برای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن و حمایت بیمه ای از اقشار کم درآمد برای ما در اولویت است و باید جزو اهداف این طرح باشد در این رابطه کمیسیون بهداشت به هیچ وجه اجازه نخواهد داد در حوزه سلامت مشکلی به مشکلات مردم افزوده شود و به طور مداوم بر روند اجرای طرح به صورت دقیق نظارت خواهد کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم یادآور شد: بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه با اجرای این طرح قیمت بخشی از داروها نسبت به قبل روند کاهشی داشته و 366 قلم داروی پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار گرفته و همچنین به دنبال این هستند 119 قلم دیگر را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

محمدبیگی ادامه داد: بر اساس این طرح قرار است سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان بیمه شوند تا با افزایش قیمت دارو فشاری به مردم وارد نشوند و مابه التفاوت را بیمه ها پرداخت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید برای اجرای بهتر طرح دارویار منابع لازم را به موقع اختصاص دهد، گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان تامین کننده بودجه، پاشنه آشیل موفقیت این طرح است بنابراین باید برای اجرای بهتر اهداف و ثمره های طرح منابع مالی را به موقع در اختیار سازمان های بیمه‌گر قرار دهد تا با این اقدام بتوان دست دلالان و واسطه ها را از صنعت دارو کوتاه و همچنین از قاچاق دارو جلوگیری کرد.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: ۷۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای تامین زیرساخت های سلامت الکترونیک تعیین شده اما متاسفانه هنوز این مبلغ تخصیص نیافته در حالی که با بی توجهی نسبت به این مهم طرح دارویار شکست خواهد خورد بنابراین نیاز است سازمان برنامه و بودجه و دولت نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

نظر شما