شناسهٔ خبر: 177480 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران آماده رایزنی برای حل مناقشه اوکراین و روسیه است

آصفری عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: ایران از ابتدا در برابر جنگ روسیه و اوکراین موضع بی طرفانه گرفت با این حال اعتقاد داریم با جنگ نمی توان مسائل کشورها را حل کرد بلکه حل مسائل و مناقشات با مذاکره و گفت‌وگو ممکن است.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به دعوت وزیر خارجه اوکراین از امیرعبداللهیان برای سفر به کی یف، گفت: اعتقاد داریم جنگ اوکراین توطئه غربی ها علیه اوکراین است منافع غربی ها در ایجاد اختلاف در کشورهای منطقه است از این رو انتظار می رود اوکراینی ها متوجه باشند خوابی که غربی ها برای آنها و سایر کشورهای منطقه دیده اند صرفا برای منافع خودشان است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره خواهان آرامش و ثبات در کشورهای منطقه است، از این رو برای دستیابی به این هدف تلاش می کنیم بنابراین وزارت خارجه باید پیشنهاد اوکراین برای سفر به این کشور را بپذیرد.

وی تاکید کرد: ایران از ابتدا در برابر جنگ روسیه و اوکراین موضع بی طرفانه گرفت با این حال اعتقاد داریم با جنگ نمی توان مسائل کشورها را حل کرد بلکه حل مسائل و مناقشات با مذاکره و گفت‌وگو ممکن است.

این نماینده مجلس بیان کرد: مطمئنا جمهوری اسلامی حاضر است هر نقشی در این زمینه ایفا و رایزنی ها انجام دهد تا هر چه زودتر آرامش در منطقه ایجاد شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اوکراین باید متوجه باشد پوست خربزه ای که زیر پای آنها انداخته شده در جهت منافع غرب بوده نه منافع مردم اوکراین. به هر حال ایران برای ایجاد آرامش در منطقه آماده ارائه هر گونه کمک و رایزنی هستیم./

نظر شما