شناسهٔ خبر: 177479 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاهد نقش برآب شدن طرح تشکیل ائتلاف عربی هستیم/ مردم منطقه می‌دانند تنش‌آفرینی به نفع لابی صهیونیستی است

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درخواست احزاب مصری برای مخالفت کشورها با تشکیل ائتلاف عربی نشانه ای از نقش برآب شدن سیاست صهیونیست ها است.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در خصوص درخواست احزاب مصری برای مخالفت کشورها با تشکیل ائتلاف عربی به رهبری آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی و دستیابی به تفاهم ایرانی-عربی، گفت: امروزه به وضوح می توان مشاهده کرد ملت های منطقه با دولت هایشان فاصله دارند زیرا دولت هایشان دارای مشروعیت مردمی و قانونی نیستند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس وقتی با موضوعاتی مانند برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند، بر خلاف خواست دولت هایشان موضع گیری می کنند.

وی ادامه داد: در واقع ملت های آزاده ایران را به عنوان کشور حامی محرومان و مظلومان می شناسند در حالی که می دانند برخی دولت ها تحت تاثیر لابی صهیونیستی-آمریکایی قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه درخواست یاد شده بیانگر شکست طرح موسوم به ایجاد ائتلاف در مقابل ایران است، افزود: سیاست مذکور از سوی رژیم اشغالگر قدس طرح شده و آمریکایی ها نیز در تلاش هستند آن را از طریق همپیمانان خود اجرایی کنند اما درخواست احزاب مصری نشانه ای از نقش برآب شدن آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد امروزه مردم منطقه و کشورهای عربی متوجه شدند تنش آفرینی علیه ایران سیاستی برای تامین منافع آمریکا و لابی صهیونیستی است.

نظر شما