شناسهٔ خبر: 177466 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجرائی شدن بیانیه و تفاهنامه‌های حاشیه نشست آستانه بر مسائل بین‌المللی اثر مثبت دارد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انتظار می رود بیانیه و تفاهنامه ها منعقد شده در دیدار روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در تهران جنبه اجرایی پیدا کند.

به گزارش «نماینده» ، حسین نوش آبادی با اشاره به بیانیه نشست آستانه و تاثیر آن بر ثبات و آرامش منطقه گفت: برگزاری نشست آستانه در تهران فرصت مغتنی برای جمهوری اسلامی است و نشان داد ایران همچنان به عنوان بازیگر مهم و فعال منطقه و بین المللی در همه عرصه ها حضور پر رنگ دارد و حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه در تهران و دیدارشان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور همچنین مذاکراتی که صورت گرفت همه نشان از قدرت دیپلماسی منطقه ای بوده و حاکی از تحرک جدید نسبت به همسایگان است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس بیان کرد: انعقاد تفاهمنامه های بسیار مهم و راهبردی در بخش های امنیتی، اقتصادی، تجاری، صنعتی و انرژی بیان کننده آن است که مذاکرات بسیار سودمند بوده و می تواند منافع همه کشورهای منطقه به ویژه سه کشوری که این تفاهمنامه ها را امضا کرده اند تامین کنند.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این سه کشور می توانند با مذاکره بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنند، تذکرات مشفقانه رهبری در بحث سوریه به روسای جمهور روسیه و ترکیه گویای اهمیت مسئله سوریه است و اینکه ما اعتقاد به حفظ، استقلال و تمامیت ارضی سوریه داریم و باید به تمامیت ارضی این کشور احترام گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: ما اجازه نمی دهیم تحرکات شیطانی صهیونیست ها و آمریکایی ها منطقه را به آشوب و تنش برساند. انتظار می رود که بیانیه و تفاهنامه ها جنبه اجرایی پیدا کند و باب جدیدی برای همکاری های سه کشور باز شود و بر مسائل بین المللی، منطقه، آسیا و آسیای میانه اثرگذار باشند. امیدواریم سه کشور نقش خود را در ثبات و آرامش منطقه ایفا کنند.

نظر شما