شناسهٔ خبر: 177444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پاسخ به جریان سازی بایدن علیه ایران مهم‌ترین خروجی نشست آستانه باید باشد

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه پاسخ به جریان سازی بایدن علیه ایران باید مهم ترین دستاورد اجلاس روند آستانه در تهران باشد، گفت: نشست آستانه باید پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به جریان سازی نظام استکبار به ویژه آمریکایی‌ها علیه ایران و کشورهای منطقه دهد.

به گزارش «نماینده» ،ابراهیم عزیزی با اشاره به نشست پیش روی روند آستانه در تهران با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه، گفت: کشورهای ترکیه، ایران و روسیه با هدف یافتن راه حل برای بحران‌های منطقه‌ای هفتمین نشست روند آستانه را در سطح روسای جمهور و هجدهمین نشست در سطح وزرای خارجه را در تهران برگزار خواهند کرد. قطعا از این نشست خروجی‌هایی مورد انتظار است که مهم ترین آن پاسخ به جریان سازی بایدن علیه ایران است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: نشست آستانه باید پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به جریان سازی نظام استکبار به ویژه آمریکایی‌ها علیه ایران و کشورهای منطقه دهد. ایران در حل مناقشات منطقه‌ای و مسائل بین ترکیه- سوریه و روسیه و اوکراین می‌تواند نقش محوری داشته باشد و در اجلاس روند آستانه می‌تواند آن را دنبال کند.

وی در ادامه اظهار کرد: کاهش و حذف دلار از معادلات اقتصادی در اوراسیا نیز می‌تواند به عنوان یک اقدام خوب در این اجلاس مطرح و مورد توجه قرار گیرد. ایجاد یک بلوک اقتصادی شمال به جنوب با حضور ایران، روسیه، چین و هند که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند نیز می‌تواند در نشست آستانه مد نظر باشد.

عزیزی همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر شکل گیری یکی از فرصت‌های اقتصادی و موازنه‌های قدرت با بهره گیری از ظرفیت کشورهای ایران، روسیه و چین و سایر کشورهای منطقه‌ای در حاشیه این اجلاس مورد توجه خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس یازدهم، افزود: مشکلات مناطق کردنشین ترکیه نیز در دیدارهای دوجانبه با روسای جمهور ایران و ترکیه می‌تواند پیگیری شود. در نشست آستانه می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، مشروط به اینکه به فرصت‌های منطقه‌ای و نشست‌های مشترک نگاه هدف دار و آینده نگرانه‌ای داشته باشیم و واقع بینانه به بیان ظرفیت‌ها و فرصت‍‌ها بپردازیم.

نظر شما