شناسهٔ خبر: 177438 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش ابتلای مردم به کرونا افزایش مشکلات اقتصادی را در پی دارد

استفاده ماسک در مترو عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کرونا هنوز تمام نشده و همچنان خطر افزایش فوتی‌ها و مبتلایان و احتمال وقوع جهش جدیدی در ویروس کرونا وجود دارد بنابراین همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت قرار گیرد و در اماکن و وسایل عمومی و فضاهای بسته از ماسک استفاده شود.

به گزارش «نماینده»، همایون سامه یح نجف آبادی بر ضرورت استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و هواپیما تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و هواپیما با توجه به حضور تعداد زیادی از مردم و بسته بودن فضا باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید از جهش احتمالی ویروس در آینده ترسید، افزود: متاسفانه شاهد بی تفاوتی و بی خیالی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک هستیم در حالی که وارد پیک هفتم کرونا شده‌ایم و مشخص نیست که ویروس با سرد شدن هوا و در فصول پاییز و زمستان چه رفتاری خواهد داشت.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم ادامه داد: کرونا هنوز تمام نشده و همچنان خطر افزایش فوتی‌ها و مبتلایان و احتمال وقوع جهش جدیدی در ویروس کرونا وجود دارد بنابراین همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت قرار گیرد و در اماکن عمومی و فضاهای بسته از ماسک استفاده شود.

نجف آبادی یادآور شد: درست است میزان کشندگی سویه‌های جدید امیکرون از دلتا پایین‌تر است اما ابتلای مردم به این سویه‌ها، افزایش مشکلات اقتصادی برای کشور و خانواده‌ها را در پی دارد زیرا افراد در کنار صرف هزینه برای درمان باید چندین روز در منزل استراحت کنند و از سویی اگر به طور مداوم مردم به کرونا مبتلا شوند و سرکار نروند اقتصاد کشور با مشکل مواجه می شود؛ آنفلوآنزا سالانه چندصد میلیارد دلار به اقتصاد دنیا خسارت وارد می کند در حالی که میزان ابتلای کرونا بسیار بیشتر از آنفلوآنزا است و به طور قطع میزان خسارت ها نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که واکسیناسیون خود را کامل نکردند و همچنین کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید جدیت بیشتری در رعایت پروتکل‌ها داشته و واکسیناسیون را کامل کنند همچنین مردم باید تزریق دوز بوستر یا یادآور را مورد توجه قرار دهند.

نظر شما