شناسهٔ خبر: 177407 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استقبال مجموعه اقتصادی بریکس از حضور ایران نشان دهنده بی‌خاصیت شدن تحریم است

گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عضویت ایران در مجموعه های اقتصادی مانند بریکس، اوراسیا یا شانگهای میتواند زمینه ای برای بی‌خاصیت شدن تحریم باشد، گفت: ایران در حال عبور از دوران پساتحریم بوده و تیم مذاکره کننده نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش «نماینده» ،عباس گلرو با اشاره به روند مذاکرات برجام، گفت: ادامه مذاکرات مورد تایید است و نباید از شکست مذاکره و دیپلماسی استقبال کرد. ما باید باید به سمت نهایی شدن متن پیش نویس برویم، طبیعتا بخش عمده توافق به دولت آمریکا بر می‌گردد اما با این وضعیت بی‌ثباتی در داخل آمریکا و انتخابات میان دوره‌ای کنگره و از طرفی بی ثباتی داخلی آمریکا درون هیات حاکمه و حزب حاکم یعنی دموکرات‌ها و عدم تمرکز ذهنی جوبایدن، تصمیم گیری در دولت آمریکا برای توافق هسته‌ای سخت به نظر می‌رسد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از تلاش دولت و تیم مذاکره کننده، افزود: معتقدیم که تیم مذاکره کننده نقش خود را به خوبی ایفا کرده و تسلط کافی داشته و در مسیر درست حرکت کرده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره افزایش فشارهای اقتصادی به ایران در صورت ادامه عدم پایبندی به تعهدات برجام، اظهار کرد: آمریکایی‌ها دو سه دهه است که این حرف‌ها را می‌زنند و این نوع حرف‌ها بی‌اثر است. به نظر ما در حال عبور از دوره تحریم به دوران پساتحریم هستیم، پساتحریم به معنای نبود تحریم نیست بلکه به معنای بی‌اثری تحریم‌هاست.

وی معتقد است: بسیاری از کشورها از تحریم آمریکا علیه ایران استقبال نمی‌کنند زیرا مشمول تحریم آمریکا بودند، روس‌ها و چینی‌ها و بسیاری از کشورهای منطقه و آمریکای لاتین به نوعی متاثر از تحریم آمریکا بودند بنابراین خود این کشورها دنبال همکاری با ایران هستند. نمونه این مرحله پساتحریمی استقبال مجموعه اقتصادی بریکس از حضور ایران در این مجموعه و حضور ناظر ایران در اوراسیا یا عضویت در سازمان همکاری شانگهای است که نشانه بی‌خاصیت شدن تحریم است.

نظر شما