شناسهٔ خبر: 177406 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محدودیتی برای ارتقاء همکاری‌های مشترک میان تهران- باکو وجود ندارد

میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس گفت: تهران هیچ محدودیتی برای ارتقاء همکاری با باکو ندارد.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به جمهوری آذربایجان در راستای توسعه همکاری های مشترک، گفت: تهران هیچ محدودیتی برای ارتقاء همکاری با باکو ندارد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشترکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی زیادی میان ایران و آذربایجان قرار دارد که می تواند تسهیل گر توسعه تعاملات مشترک باشد، اظهار کرد: بنابراین تعمیق و گسترش روابط با باکو می تواند در سایه مشترکات یاد شده، تحقق یابد.

وی ضمن بیان اینکه فرصت های اقتصادی متعددی برای دو کشور وجود دارد که تحقق آنها منافع مشترکی را حاصل می کند، ادامه داد: در واقع حوزه هایی مانند ترانزیت و انرژی از جمله مولفه هایی هستند که می تواند برای دو کشور ارزآوری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان می توان اذعان کرد امروزه تحولات زیادی در منطقه قفقاز جنوبی رخ می دهد از این رو کشورهای همسایه باید تلاش کنند با همبستگی و دوری از ایجاد تنش، زمینه تحقق امنیت و ثبات منطقه ای را فراهم کنند؛ در این راستا همکاری تهران و باکو می تواند در این عرصه تاثیر مهمی بگذارد.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه دشمنان تلاش های زیادی کرده اند تا اختلاف میان دو کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: بنابراین باید یادآور شد این سفر موجب شد دسیسه های دشمنان و قدرت های فرامنطقه ای نقش برآب شود.

نظر شما