شناسهٔ خبر: 177405 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرانسه نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند/ احیای برجام در گرو لغو همه تحریم‌ها است

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسوی ها باید بدانند ضرب الاجلی برای پایان دادن به گفتگوهای برجامی وجود ندارد و آنها نیز در جایگاهی قرار ندارند که بخواهند برای کشورمان تعیین تکلیف کنند.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی در واکنش به موضع ضدبرجامی فرانسه مبنی بر اینکه پنجره احیای برنامه اقدام مشترک رو به بسته شدن است، گفت: کشورهای غربی حاضر در برجام نسبت به تعهداتی که در برجام بر عهده دارند، دچار فراموشی شدند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهایی مانند فرانسه بر روی تعهداتی که جمهوری اسلامی در برجام اجرایی کرده چشم پوشی کرده و همواره تلاش می کنند معطل ماندن اجرای این توافقنامه را بر عهده ایران بگذارند.

وی با اشاره به اینکه پاریس همواره طی سالیان گذشته نقش پلیس بد را ایفا کرده است، ادامه داد: در واقع فرانسوی ها سیاست های ایالات متحده آمریکا را اجرایی می کنند و مدام بر پایان فرصت احیای برجام تاکید دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه گفتگوهای برجامی تا زمانی ادامه خواهد داشت که منافع ایران حاصل شود، افزود: بنابراین فرانسوی ها باید بدانند ضرب الاجلی برای پایان دادن به گفتگوها وجود ندارد و آنها نیز در جایگاهی قرار ندارند که بخواهند برای کشورمان تعیین تکلیف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به غربی ها خصوصا فرانسوی ها یادآور می شود احیای برجام در گرو لغو همه تحریم ها، راستی آزمایی و ارائه ضمانت برای عدم بدعهدی از سوی آنها است.

نظر شما