شناسهٔ خبر: 177387 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه مشکلات تحریمی دو کشور را حل می‌کند

محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه بسیاری از مشکلات تحریمی دو کشور را حل و فصل خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد صفایی با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به کشورمان گفت: گسترش روابط اقتصادی با روسیه دستاوردهای اقتصادی قابل توجهی را برای ایران به همراه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دستاوردهای مهم گسترش روابط با روسیه ایجاد سهولت در روابط بانکی و پولی است، روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ایران است، غلات تولید شده در روسیه نیز می‌تواند بازار خوبی در ایران داشته باشد.

صفایی یکی از اقدامات مهم دولت آیت‌الله رئیسی را دیپلماسی منطقه‌ای خواند و تصریح کرد: دولت آقای رئیسی هم ارتباط با کشورهای منطقه را تقویت کرده و هم عضویت در پیمان‌های مختلف منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است .

وی با بیان اینکه مشکلات دولت قبل با ترکمنستان در دولت جدید مرتفع شد، گفت: ۴۲ درصد جمعیت جهان در کشورهای عضو پیمان شانگهای هستند مضافا اینکه ۲۵ درصد اقتصاد جهان در کشورهای عضو پیمان شانگهایی است که معادل ۲۲ هزار میلیارد دلار است است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این عمده اعضای پیمان شانگ‌های مصرف کننده نفت هستند و می‌توانند بازار خوبی برای انرژی ایران باشند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه ارتباط ایران و روسیه استراتژیک است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در همین راستا بتوانیم هرچه سریعتر ریل شرق کشور به آسیای مرکزی و ریل آسیا مرکزی به دریای عمان را به هم متصل کنیم، این خط ریلی و ترانزیتی نقش مهمی در تجارت ایران و روسیه ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه بسیاری از مشکلات تحریمی دو کشور را حل و فصل خواهد کرد.

نظر شما