شناسهٔ خبر: 177363 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

کارکرد مثبت شورای نگهبان در قبال ارکان مختلف نظام/ شورا گلوگاهی برای ورود افراد شایسته به بدنه نظام است

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورای نگهبان، گفت: امروزه شورای نگهبان به خوبی کارکرد خود را در قبال ارکان نظام انجام داده و تعامل به نسبت مطلوبی نیز با دستگاه‌ها و قوا برقرار کرده است.

به گزارش «نماینده، علی حدادی با یادآوری سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان با توجه به وظیفه سنگینی که در قانون اساس هم به آن تاکید شده مسئولیتی بسیار مهم در خصوص صیانت از جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان گلوگاهی است که دقت نظر و توجه ویژه‌ای در حوزه‌های بسیاری باید داشته باشد، تصریح کرد: دقت‌نظر شورای نگهبان در بحث بررسی تایید صلاحیت‌ها برای مجلس و ریاست جمهوری مسئولیت سنگینی بر دوش شورا به جهت جلوگیری از نفوذ در بخشی از بدنه نظام و همین طور صیانت از قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود گذاشته است.

وی همچنین با اشاره به مسئولیت سنگین شورا در تطابق قوانین مصوب مجلس با شرع مقدس، افزود: وجود شورای نگهبان در کشور ما اهمیت ویژه و خاصی دارد و عملکرد و کارکرد آن مورد توجه است.

سخنگوی کمیسیون شوراها امور داخلی کشور یادآور شد: امروزه شورای نگهبان به خوبی کارکرد خود را در قبال ارکان نظام انجام داده و تعامل به نسبت مطلوبی نیز با دستگاه‌ها و قوا برقرار کرده است.

نظر شما