شناسهٔ خبر: 177359 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سفر بایدن به منطقه برای نجات رژیم صهیونیستی/ آمریکا دنبال راه‌حل بحران انرژی در اروپا است

ویس کرمی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، هدف بایدن از سفر به منطقه را نجات رژیم صهیونیستی و کمک به اروپا برای حل بحران انرژی خواند.

به گزارش «نماینده»، مهرداد ویس کرمی درباره سفر بایدن به منطقه گفت:‌ در بحث سفر بایدن به منطقه چه نکته قابل توجه است. نخست اینکه وضعیت رژیم غاصب صهیونیستی نامطلوب، بحرانی، خاص و ویژه‌ است. دولت‌های متعددی برای حل مشکلات این رژیم تلاش کردند اما همگی شکست خوردند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: تهدیدات داخلی رژیم صهیونیستی، عملیات‌های شهادت‌طلبانه که امنیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده، حوادثی با منبع نامعلوم مانند آتش‌سوزی‌های مکرر، این رژیم را در شرایط سختی قرار داده است.

وی با اشاره به قدرت پهپادی و موشکی جبهه مقاومت در فلسطین و به‌خصوص حزب‌الله بیان کرد: زمانی فقط رژیم صهیونیستی حمله کننده بود و شلیک یک گلوله کلاشینکف را با هواپیمای ۱۶f پاسخ می‌داد اما اکنون می‌بینیم که در موضع ضعف قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خود این تحلیل که این رژیم کودک‌کش در معرض زوال جدی و سراشیبی سقوط قرار گرفته از جمله بحث‌هایی هستند که در خود رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم به جد مطرح است.

ویس‌کرمی اظهار کرد: در چنین وضعیتی صهیونیست‌های آمریکا به رئیس جمهور این کشور فشار می‌آورند که باید با سفر به سرزمین‌های اشغالی، برای تثبیت این رژیم تلاش کند و به آن مشروعیت و اعتبار ببخشد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی بیان کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی در محاصره مقاومت قرار دارد، مانورهای شکننده‌ این رژیم با برخی از کشورهای مرتجع عرب هم نخواهد توانست بقای این رژیم اشغالگر را تضمین کند.

ویس‌کرمی با اشاره به بحران انرژی در اروپا خاطرنشان کرد: بعد از جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا به عنوان حلقه به‌گوشان آمریکا با بحران انرژی مواجه شدند لذا حل بحران انرژی اروپا یکی از انگیزه‌های سفر بایدن به منطقه است.

وی یکی از انگیزه‌های سفر بایدن به منطقه را ایجاد اتحاد میان رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب خواند و اظهار داشت: این اتحاد هیچ‌گاه قابل تحقق نخواهد بود.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا نیز نخواهد توانست رژیمی را که از درون پوسیده نجات بدهد همانطور که آمریکا نتوانست رژیم تا دندان مسلح پهلوی را در مقابل مردم ایران محافظت کند، این رژیم زمانی ژاندارم منطقه بود، اما پهلوی در برابر اعتراضات ملت ایران به‌راحتی پا به فرار گذاشت و حکومت وی از هم پاشید.

ویس‌کرمی اظهار کرد: البته آمریکایی‌ها هم نشان دادند که تا زمانی که نوکران‌ آنها گاو شیرده باشند و بتوانند آنها را بدوشند در کنار آنها هستند اما زمانی که نوکران مشکل پیدا کرده و نیاز به کمک آمریکایی‌ها داشته باشند آنها را رها می‌کنند. تعبیر بلند قرآن هم به همین مطلب اشاره دارد که شاید به ظاهر اتحاد شکننده‌ای شکل بگیرد اما از آنجایی که این اتحاد در باطن بر مبنای واقعیت نیست شکست می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی، رژیم از اساس نامشروع است و هیچگاه نمی‌تواند ریشه واقعی در زمینی بزند که آن را با خون کودکان فلسطین غصب کرده است و به‌طور قطع زوال رژیم صهیونیستی با اتفاقاتی که اخیراً در محور مقاومت افتاده و به‌خصوص بعد از شهادت سردار سلیمانی سرعت بیشتری می‌یابد و امیدوار هستیم وعده ۲۵ ساله رهبر معظم انقلاب در مورد محو رژیم صهیونیستی محقق شود.

وی یادآور شد: به طور قطع سفر بایدن به منطقه نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را از این بحران نجات دهد.

نظر شما