شناسهٔ خبر: 177340 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شهروندان در تماس با سامانه‌های شهرداری تهران از سگ‌گردانی شکایت کرده‌اند

مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان با مراجعه پی در پی به شهرداری و ارسال پیام‌های مختلف به سامانه‌ها از جمله ۱۳۷ اعلام کردند که سگ‌گردانی در بوستان‌ها موجب سلب آرامش، امنیت و آسایش آنها می شود.

به گزارش «نماینده»، مهدی بابایی با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود، درباره اعلام ممنوعیت سگ‌گردانی از سوی پلیس نیروی انتظامی افزود: در شهرداری تهران مراجعات متعدد شهروندان را داشته‌ایم همچنین پیام‌های مختلف به سامانه‌ها از جمله ۱۳۷ داشته‌ایم که شهروندان با سگ‌گردانی در بوستان ها که موجب سلب آرامش، امنیت و آسایش آنها می شود، مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کارمندان شهرداری تهران چون ضابط قضایی نیستند، نمی توانند اقدام کنند، اظهار داشت: پلیس با استناد به ماده ۶۱۸ و۶۳۸ قوانین مجازات اسلامی می‌تواند به برخورد با متخلفان ورود کند.

بابایی اضافه کرد: قانون اعلام کرده که با افرادی که با اقدامات خود موجب سلب امنیت، آرامش و آسایش شهروندان می شوند، برخورد می‌شود و بر همین اساس، پلیس نسبت به برخورد با افرادی که موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان می‌شوند، ورود کرده است.

وی اظهار داشت: در شهرداری تهران به طور مستقل توانایی نداریم که به این موضوع و درخواست شهروندان ورود کنیم زیرا کارمندان شهرداری تهران ضابط قضایی نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد با ورود پلیس به این حوزه شاهد افزایش امنیت شهروندان در شهر تهران باشیم.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ 20 تیر در گفت و گو با ایرنا از ممنوعیت ورود سگ، اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر به بوستان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به استفاده زیاد شهروندان در فصل تابستان از بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها موضوع رسیدگی به انضباط این مکان‌ها و امنیت، آرامش و آسایش خاطر شهروندان در قالب یک طرح در دستور کار کلانتری‌ها و یگان ویژه قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: براساس این طرح، ورود هرگونه اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، معتادان متجاهر، خرده‌فروشان مواد مخدر به بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها همچنین سگ‌گردانی در این فضاها ممنوع شد و پلیس در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستوری که صادر شده حدود ۲ هزار بوستان زیر نظر پلیس قرار خواهد گرفت که در این راستا ماموران پلیس به صورت گشت‌های دو یا سه نفره در بیشتر بوستان‌ها حضور دارند.

نظر شما