شناسهٔ خبر: 177327 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارائه گزارش تفریغ دوماهه بودجه ۱۴۰۱ ضمانت اجرای احکام بودجه را افزایش می‌دهد

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: ارائه گزارش تفریغ دوماهه بودجه ۱۴۰۱، انحراف از اجرای قانون را به حداقل می‌رساند از سوی دیگر تصویر روشنی از وضعیت اجرای این قانون به نمایندگان می‌دهد که این موضوع می‌تواند کمک موثری برای وکلای مردم جهت تصویب بهتر بودجه سال آینده باشد.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع با اشاره به ارائه اولین گزارش تفریغ دوماهه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دیوان محاسبات، گفت: ارائه این گزارش، انحراف از اجرای قانون را به حداقل می‌رساند از سوی دیگر تصویر روشنی از وضعیت اجرای این قانون به نمایندگان می‌دهد که این موضوع می‌تواند کمک موثری برای وکلای مردم جهت تصویب بودجه سال آینده باشد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه گزارش تفریغ دوماهه بودجه ۱۴۰۱ ضمانت اجرای احکام بودجه را افزایش می‌دهد، افزود: گزارش تفریغ دوماهه بودجه ۱۴۰۱، اطلاعات دقیقی از میزان تحقق درآمدهای مالیاتی، عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن، اقدامات دولت درخصوص واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی و... ارائه کرده که می‌توان از این داده‌ها به عنوان نورافکنی برای روشن‌ کردن مسیر تصویب بودجه ۱۴۰۲ یاد کرد.

پیشگیری به جای مچ‌گیری و هشدار برای جلوگیری از ترک فعل‌ها با گزارش های دیوان محاسبات

وی اضافه کرد: گزارش تفریغ دوماهه بودجه ۱۴۰۱، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک می‌کند که با آینده‌نگری و پیش‌بینی بهتر بتوانند بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه را بررسی و تصویب کنند، چراکه در این گزارش آسیب‌ها و مشکلات موجود احصا و برنامه‌ و اهداف در برنامه‌های توسعه‌ای واقع‌بینانه و متناسب با توان کشور تعیین می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: با بررسی این گزارش می‌توان، احکام دارای انحراف و دلایل را شناسایی و از تصویب احکام تکراری جلوگیری کرد، علاوه بر این موضوع دولت نیز می‌تواند از گزارش مذکور برای تدوین لایحه بودجه سال آینده استفاده کند تا درآمدها و اهداف واقع‌بینانه تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با ارائه این گزارش مدیریت منابع و مصارف در طول سال بهتر می‌شود، ادامه داد: این نوع گزارش‌ها، پیشگیری به جای مچ‌گیری و هشدار برای جلوگیری از ترک فعل‌ها را در پی دارد.

نظر شما