شناسهٔ خبر: 177325 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مهلت اعلام تغییرات در کنکور ۱۴۰۲ به پایان رسیده است/کنکور ۱۴۰۲ باید مانند سال های گذشته برگزار شود

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از به پایان رسیدن مهلت قانونی جهت اعلام تغییرات برای نحوه برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: به این ترتیب کنکور سال ۱۴۰۲ نیز باید مانند سال های گذشته برگزار شود.

به گزارش «نماینده»، محمد وحیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین تغییرات و تصمیمات برای نحوه برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲، گفت: در این رابطه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای مبنی بر حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی ۶۰ درصدی معدل در کنکور داشته است ولی رئیس جمهور هنوز اقدام به ابلاغ آن نکرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس قانون آموزش و پرورش باید یک سال پیش از زمان برگزاری آزمون نسبت به تغییرات آن اطلاع رسانی کند، اما چون زمان اعلام تغییرات ۱۵ تیر بوده و این زمان گذشته و هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفته کنکور سال ۱۴۰۲ نیز باید مثل سال های گذشته برگزار شود.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نیز تا به این لحظه به صورت رسمی در زمینه تغییرات برگزاری امتحانات نهایی بر مبنای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعلام آمادگی نکرده بنابراین اعلام آمادگی وزارت علوم با وزارت آموزش و پرورش بیانگر این است که کنکور سال آینده نیز مانند سال های گذشته برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز از حیطه سیاست گذاری خارج شده و به محدوده قانونگذاری رسیده است ما به عنوان اعضای کمیسیون آموزش از رئیس جمهور درخواست کردیم جلسه مشترکی در حضور رئیس جمهور با اعضای این شورای برگزار کنیم تا این موضوع ارزیابی نهایی شود و آسیبی به دانش آموزان، داوطلبان و محصلان مناطق محروم وارد نشود. برگزاری نشست مشترک با اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طریق آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور پیگیری می شود.

نظر شما