شناسهٔ خبر: 177314 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی تامین‌اجتماعی را تسویه کرد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: دولت با اقدام جهادی خود قریب ۸۸ هزار میلیارد تومان را توانست تسویه کند و امسال نیز ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

به گزارش «نماینده»، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن تبریک ایام اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: ما در هفته تأمین اجتماعی قرار داریم و این ایام را به خانواده تأمین اجتماعی تبریک عرض می‌کنم. خدا را شکر در سالی که گذشت تأمین اجتماعی توانست گام‌های مثبت رو به جلویی بر دارد. بخشی از پرداخت‌های سازمان تأمین اجتماعی تا آذر سال گذشته از طریق استقراض بانک ملی و به شیوه‌های معیوب خلق پول تأمین می‌شد و در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی توانست بدون استقراض تأمین خود را انجام دهد.

وی عنوان کرد: دولت نیز با اقدام جهادی خود قریب ۸۸ هزار میلیارد تومان را توانست تسویه کند و امسال نیز ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده است که انشاالله تسویه شود و کمک کند این صندوق به شرایط با اقتدار خود باز گردد.

سخنگوی دولت در رابطه با فعال شدن مسیر حمل و نقل کانتینری، افزود: با توجه به صرفه این مسیر، پیش‌بینی می‌شود این مسیر جایگزین ترانزیتی و حمل و نقلی بسیاری از مقاصد شود و کمک کند کشور ما به جایگاه اصلی خود در بهره‌ وری حمل و نقل کالا باز گردد.

بهادری جهرمی بیان کرد: توجه به ظرفیت جغرافیایی کشور و فعال سازی این ظرفیت‌ها از اولویت‌های کشور است و خبرهای خوشی تاکنون برای ما به همراه داشته است و در این حوزه در یک ماه اخیر بیش از نیمی از سال، در سال ۹۹ و ۹۸ ترانزیت صورت گرفته است و در حال حاضر نیز به رکوردهای تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم و امید می‌رود امسال رکورد تاریخی حمل و نقل ترانزیتی کالا را بشکنیم.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم با همت جهادی در دولت به ویژه در وزارت نیرو برای حل بحران آب در استان‌های مختلف در نیمه بعدی منتظر خبرهای خوش باشیم. امیدوار هستیم طرح آبرسانی غدیر در این ایام به افتتاح برسد. برای این طرح پیش‌بینی تحقق ۳۰ ماهه شده بود که امیدوار هستیم با اجرایی شدن، کمک حال مردم خوزستان برای حل بخش کوچکی از مشکلات آبی این استان باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: خواهش من این است

نظر شما