شناسهٔ خبر: 177298 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بایدن درصدد ایجاد جنگ روانی علیه ایران برای تحمیل تعهدات فرابرجامی است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بایدن نیم نگاهی به ایجاد جنگ روانی علیه ایران دارد تا کشورمان را وادار به پذیرش تعهدات فرابرجامی کند.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در در خصوص یادداشت رییس جمهور آمریکا در واشنگتن پست مبنی بر اینکه ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه می‌یابد، گفت: بایدن تحت فشار افکار عمومی آمریکا قرار دارد زیرا ترامپ عنوان می‌کرد من تنها کسی هستم که می توانم ایرانی ها را طی دو هفته پای میز مذاکره بیاورم گرچه نتوانست این کار را انجام دهد و تعهدات فرابرجامی را بر عهده ایران بگذارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بایدن نیز در شعارهایش عنوان کرد اهل تعامل و گفتگو است و توانایی لازم برای احیای برجام را دارد و بدون شک می تواند با ایرانیان به توافق برسد اما مشاهده می شود زمان زیادی می گذرد اما نتوانسته تعهدات فرابرجامی را به ایران تحمیل کنند و عملا دچار شکست شده است.

وی با اشاره به اینکه بایدن پاسخی برای افکار عمومی آمریکا ندارد، ادامه داد: بنابراین چنین موضوع گیری هایی بجای اینکه تاثیر عملی در مذاکرات بگذارد یا موجب باز کردن گره یا تاثیر مثبت در عرصه بین المللی داشته باشد، در راستای کاهش فشار بر دموکرات ها در آستانه انتخابات آتی این کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی تعهدات داوطلبانه قبلی خود را کنار گذاشته است، افزود: بر این اساس شاهد غنی سازی بیشتر، نصب سانتریفوژهای پیشرفته جدید و غیره از سوی کشورمان هستیم.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: اقدامات مذکور نشان می دهد تلاش های بایدن هیچ حاصلی نداشته لذا با طرح چنین موضع گیری ها و مانورهای سیاسی، صرفا می خواهند فضای داخلی آمریکا را تعدیل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد بایدن نیم نگاهی هم به ایجاد جنگ روانی علیه ایران دارد تا کشورمان را وادار به پذیرش تعهدات فرابرجامی کند.

نظر شما