شناسهٔ خبر: 177280 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حاج‌علی‌اکبری: مومنین عید غدیر را بزرگ و گرامی بدارند

علی اکبری خطیب نماز عید قربان با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و عید سعید غدیر گفت: باید قدر دهه ولایت را بدانیم؛ ان شاءالله مومنین در این دهه شعائر را تعظیم کرده و گرامی بدارند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز عید قربان که صبح امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران اقامه شد، طی سخنانی در خطبه‌های بعد از نماز ضمن تبریک این عید به مسلمین جهان گفت: امتحان بزرگ حضرت ابراهیم(ع) آغازگر مرام عشق به خداوند متعال بود.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی بود؛ چرا که امامت امت مسئولیت عظیمی است. این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده، وقتی او را وسط آتش قرار دادند جان خود را به دست گرفت و تسلیم فرمان الهی شد.

خطیب نمازعید قربان ادامه داد: حضرت از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد و امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان، قربانی کردن فرزندش بود. فرزند دلبند قد کشیده‌ی خوش‌سیما که هر وقت پدر به او نگاه می‌کرد، از او دل می‌برد؛ به موقعیتی رسیده بود که در تلاش‌های الهی یار و همراه پدر است. حضرت اسماعیل(ع) یار و یاور پدر در پیگیری مأموریت‌های الهی است؛ امتحانی بزرگ پیش آمد.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) از فرزندش پرسید که آیا برای قربانی شدن آماده است؟ و در پاسخ شنید پدرم آنچه به تو امر شده را انجام بده و به لطف و مشیت الهی خواهی دید که بر این امتحان صبر خواهم کرد و وارد امتحان شدند.

وی با اشاره به مفاهیم دعای عرفه نیز عنوان کرد: دیروز در مناجات دل‌نشین عرفه از امام حسین(ع) خواندیم که «پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن» و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

خطیب نماز عید قربان هم‌چنین اظهار داشت: روز عید سعید قربان روز عرض ارادت به پدران و مادران شهداست.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و عید سعید غدیر خاطر نشان کرد: باید قدر دهه ولایت را بدانیم؛ ان شاءالله مومنین در این دهه شعائر را تعظیم کرده و گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین(ع) است را دریافت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پایان موسم حج امسال نیز گفت: حج بیت الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و حجاج را در دعای یکدیگر سهیم کند.

خطیب نماز عید قربان درباره حجاب و با اشاره به در پیش بودن روز ملی عفاف و حجاب عنوان کرد: در این زمینه قانون کامل و جامعی وجود دارد، اهمیت این مسئله به هویت، خانواده و ایمان جوانان ما گره خورده است. اجرای کامل قانون حجاب و عفاف که در دولت جدید ابلاغ و بر آن تاکید شده، مطالبه‌ی ماست.

حاج‌علی‌اکبری خاطر نشان کرد: تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ هویت اسلامی و ایمانی ما و از جمله مسئله حجاب و عفاف است. حجاب پرچم حضرت صدیقه طاهره(س) است. بانوان محجبه ما باید در اجتماعات ایمانی گوناگون و حضور اجتماعی با این پرچم فاطمی حضور یابند.

وی افزود: سایر برادران و خواهران مومن ما در برنامه‌های گوناگون، نمازهای جمعه و جماعت، اجتماعات ایمانی، مراسمات دهه ولایت و ان‌شاء‌الله برگزاری مراسم‌های محرم و صفر پرشور حضور داشته باشند که این حضور برای حفط ارزش‌ها و این تعظیم شعائر الهی بخشی از تقواست.

نظر شما