شناسهٔ خبر: 177278 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا آمریکا اجازه نمی‌دهد مذاکرات به نتیجه برسد؟

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس گفت: باید این نکته را مدنظر داشت که آمریکا همانند قبل باز هم اجازه نخواهد داد که مذاکرات به نتیجه برسد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در مسیر مذاکرات گفت: تاریخ ملت ایران نشان می‌دهد که پایبندی این ملت به صلح و مذاکره و تعامل به اندازه طول تاریخ است که این اصالت ملت ایران را می‌رساند.

وی افزود: کشورهای تازه به دوران رسیده مانند آمریکا قدمتشان کمتر از 500 سال است و با کشتار بومیان برای خود سرزمینی را غصب کرده و کشور تشکیل داده‌اند. اساس کشور آمریکا با خونریزی شکل گرفته و از چنین کشوری نباید انتظار فهم و درک گفتگو داشت، هر چند این کشور بخواهد با رنگ و لعاب‌های حقوق بشری چهره کریه خود را پنهان نگاه دارد، باز هم چهره واقعی‌اش برملا می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: ما اهل مذاکره هستیم و میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مذاکره بر اساس منافع ملی کشورمان عمل می‌کنیم.

وی افزود: تاریخ به ما نشان داده که هر گاه عده‌ای بر سر کار آمدند و با ساده‌انگاری به حل مسائل با آمریکا امید بستند، ما بدترین و تلخ‌ترین تجربیات را در حوزه دیپلماسی داشته‌ایم.

وی گفت: به عنوان نمونه کسانی که برجام را امضا و به آمریکا اعتماد کردند و گفتند که ما به حسن نیت آقای اوباما اعتماد داریم و امضای جان‌کری را یک تضمین می‌دانستند، اما پای این برجام همه چیز را دادیم و هیچ تحریمی هم از جانب آمریکا برداشته نشد بلکه زیاده‌خواهی‌های آمریکا بیشتر شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه آمریکا نشان می‌دهد که آزموده را آزمودن خطاست و نباید با کشوری که بدعهدی و کارشکنی‌اش ثابت شده وارد مذاکره شد. باید این نکته را مدنظر داشت که آمریکا همانند قبل باز هم اجازه نخواهد داد که مذاکرات به نتیجه برسد چون بنای کارش اعمال فشار بر ایران است نه انجام توافق و این حتی در قبال همپیمانان خود هم مشهود است.

نظر شما