شناسهٔ خبر: 177274 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرف‌های بدعهد اروپایی چطور مدعی نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هستند؟

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طرف‌های بدعهد اروپایی که حتی نتوانستند تعهدات خودشان در مذاکرات برجامی را عملیاتی کنند، چطور مدعی نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هستند؟.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری در خصوص موضع گیری ضدبرجامی اخیر معاون آسیا و خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس، گفت: اروپایی ها نتوانستند سیاست هایشان در برجام را محقق کنند از این رو تلاش می کنند با موضع گیری های سیاسی فشار بیشتری به ایران وارد کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع چندی پیش اروپایی ها نقش پلیس خوب و آمریکایی ها نقش پلیس بد را ایفا کردند تا بتوانند اهدافشان در برنامه اقدام مشترک را عملیاتی کنند اما با ایستادگی مذاکره کنندگان ارشد کشورمان این مهم محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمین تعریف شده اروپایی ها بازی نخواهد کرد، ادامه داد: طرف‌های بدعهد اروپایی که حتی نتوانستند تعهدات خودشان در مذاکرات برجامی را عملیاتی کنند، چطور مدعی نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هستند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مقامات این کشور پاسخ دهند چرا همواره در موضع گیری هایشان صحبت از احتمال عدم دستیابی به توافق توسط کشورمان سخن می گویند در حالی که ابتکارات ایران زمینه ساز احیای برجام است؟.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی ها نباید با موضع گیری های ضدایرانی فرصت سوزی کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای تروئیکای اروپایی حاضر در برجام باید آمریکا را در مسیر درست قرار دهند وگرنه به دلیل عدم استقلال، خودشان دچار ضرر خواهند شد./

نظر شما