شناسهٔ خبر: 177271 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

شاهد رفتار و حرف‌های ضدونقیض از سوی سیاستمداران کاخ سفید هستیم

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضع گیری اخیر آمریکایی ها نسبت به برجام، بیانگر رفتارها و حرف های ضدونقیض سیاستمداران کاخ سفید است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده در خصوص موضع گیری ضدبرجامی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش برنامه‌ای برای دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد، گفت: سیاستمداران کاخ سفید عادت دارند حرف های ضدونقیض بیان کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها در برهه از زمان نسبت به برجام رفتاری یکجانبه انجام دادند و از آن خارج شدند؛ با گذشت زمان و روی کار آمدن دولت جدید نسبت به بازگشت به برجام ابراز علاقه کردند که بیانگر سیاست یک بام و دو هوای ایالات متحده در عرصه سیاست خارجی است.

وی با اشاره به اینکه احیای توافق برجام در گرو لغو تحریم ها و راستی آزمایی است، ادامه داد: بر این اساس به سیاستمداران آمریکایی توصیه می شود بجای ایجاد تنش و موضع گیری های سیاسی در مقابل رسانه ها، درصدد اقدام عملی برای جبران خسارت های وارده به ایران باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه امروزه غربی ها خصوصا آمریکایی ها به خوبی می دانند که ایران از حق طبیعی خودش در برجام کوتاه نخواهد آمد، افزود: آمریکایی ها یکبار خلاف وعده هایشان در برنامه جامع اقدام مشترک عمل کردند، از این رو دیگر نباید چنین رفتاری تکرار شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک رفتار اخیر آمریکایی ها در مواجه با برجام و مذاکرات قطر نمی تواند به کاهش تنش ها کمک کند و این مهم به احیای برجام کمک نمی کند./

نظر شما