شناسهٔ خبر: 177265 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهردار رشت استیضاح و برکنار شد/دانا سرپرست شد

شهردار رشت با ۸ رای موافق، سید امیر حسین علوی شهردار رشت استیضاح و برکنار شد.

به گزارش «نماینده» رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در چهل و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به نهم ذی‌الحجه روز عرفه اظهار کرد: این روز برای مسلمانان بسیار مهم است و پیامبر (ص) درباره روز عرفه فرمودند: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگانش را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با تبریک عید سعید قربان افزود: حضرت ابراهیم (ع) وقتی فرزندش حضرت اسماعیل (ع) را به ذبحگاه بردند، علاقه واقعی خود را به خداوند تبارک و تعالی اثبات کردند و امیدوارم همه ما بتوانیم با با کنترل هواهای نفسانی در مسیر حق و عدالت گام برداریم.

وی به بررسی استیضاح شهردار رشت در جلسه امروز شورا اشاره کرد و گفت: بر اساس دعوتنامه‌ای که برای شهردار رشت ارسال شده بود، باید شهردار برای دفاع در صحن امروز شورا حضور پیدا می‌کرد که طبق اعلام دفتر شهردار، وی در این جلسه حضور پیدا نمی‌کند و جواب‌هایش را به صورت مکتوب به صحن شورا ارسال کرده است.

در این جلسه علیرضا تاج شهرستانی سوالات مطرح شده توسط اعضای شورا و پاسخ‌های ارائه شده توسط شهردار را قرائت کرد.

پس از قرائت پاسخ‌های شهردار رشت، استیضاح سید امیر حسین علوی شهردار رشت به رای گذاشته شد و با هشت رای موافق، سید امیر حسین علوی استیضاح و برکنار شد.

پس از شمارش آرا، مجید عزیزی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید آرا را مشاهده کنم برای دقایقی موجب به هم خوردن نظم جلسه شد، که با نشان دادن برگه‌های آرا به وی و دیگر اعضای شورا مشخص شد اعتراض وی صحیح نیست.

پس از برکناری شهردار رشت، اعضای شورای شهر، مجتبی دانا را به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب کردند.

نظر شما