شناسهٔ خبر: 177258 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت در «توسعه صادرات و افزایش تراز تجاری جدی» است/تحریم‌ها خنثی می‌شود

آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا خنثی خواهد شد گفت: دولت در توسعه صادرات، افزایش تراز تجاری و جذب سرمایه گذار، عملیاتی کردن قراردادها با چین و روسیه، جدی است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احد آزادیخواه در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: یکی از موفقیت های دولت آیت الله رییسی بالا بردن تراز تجاری با کشورهای همسایه و ایجاد دیپلماسی اقتصادی با محوریت محصولات کشاورزی،صنایع پتروشیمی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در حوزه صادرات است.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه توجه به صادرات در دولت‌های پیشین مغفول مانده بود،گفت:تمرکز بر حوزه صادرات در کنار پیگیری فرآیند مذاکرات و توجه به ظرفیت‌های پیدا و پنهان اقتصاد کشور می‌تواند منجر به حل مشکلات معیشتی مردم شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: هماهنگی و همکاری وزرات امورخارجه، صمت و جهاد کشاورزی برای معرفی توانمندی ایران در حوزه تولید کالاهای مختلف می‌تواند تبادل تجاری و اقتصادی ایران در دنیا و منطقه را تقویت کند و با فعال شدن حوزه ارز آوری بخشی از نیازمندهی کشور را تامین کند.

آزادیخواه با اشاره به سفرهای متعدد آیت الله رییسی به کشورهای منطقه برای توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی گفت: رفت و آمدهای شخصیت‌های تراز اول کشورهای منطقه ،جهان اسلام ،حوزه قفقاز وآمریکای لاتین به کشور نشان می‌دهد که دولت سیزدهم موفقیت خوبی در تقویت تعاملات اقتصادی تجاری کسب کرده است.

وی افزود: بنا بر اسناد و آمار ارائه شده توسعه صادرات در حوزه‌های مختلف روند صعودی داشته است و این موفقیت بزرگی برای دولت است که نباید مورد غفلت واقع شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: انتظار این است که دولت مسیر توسعه تعاملات با کشورهای همسایه را ادامه دهد،چون عمده این کشورها اسلامی هستند و از ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات برخوردارند اگر بتوانیم در تهاتر، صادرات و بالابردن حوزه ارز آوری به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم مسلما در وضعیت اقتصادی کشور تغییرات جدی ایجاد می‌شود و می‌توانیم در تامین کالاهای اساسی همانند گندم و ذرت هم خودکفا شویم.

نمایند مردم ملایر با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در لغو تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان گفت:یکی از سیاست‌های جدی منبعث از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دفع و خنثی سازی تحریم‌هاست نباید همانند گذشته تمام ظرفیت های کشور را در یک سبد بگذاریم و تنها امید کشور را به مذاکرات گره بزنیم مذاکرات یک گزینه برای تامین منافع ملی ایران است.

آزادیخواه بیان داشت:اگر دولت بتواند با جدیت در توسعه صادرات و بالا بردن تراز تجاری و جذب سرمایه گذار و عملیاتی کردن قرارداد های ایران با چین و روسیه گام های موثری بردارد حتما تحریم های ظالمانه آمریکا خنثی خواهد شد.

نماینده مردم ملایر بیان داشت:ورود کشور چین به عنوان اقتصاد برتر دنیا برای توسعه تعاملات تجاری با ایران نشان می دهد که خنثی سازی اتفاق افتاده است و تحریم های اعمالی آمریکا همچون گذشته تاثیرات چندانی ندارد و با جدیت دولت سیزدهم در این زمینه آثار تحریم ها رو به نزول است.

نظر شما