شناسهٔ خبر: 177237 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مهار نقدینگی مسیر «رشد اقتصادی» را هموار می‌کند

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: صفر شدن رشد نقدینگی کمک قابل توجهی به رشد اقتصادی کشور می‌کند و موجب رشد و رونق در بخش تولید می‌شود.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به گزارش بانک مرکزی درباره صفر شدن نرخ رشد نقدینگی در کشور گفت: صفر شدن نرخ رشد نقدینگی در کشور ثمره کار جهادی دولت سیزدهم در یک سال گذشته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: صفر شدن رشد نقدینگی در کشور زمینه‌های رشد اقتصادی را فراهم می‌کند. در سایه صفر شدن نرخ رشد نقدینگی در کشور تورم نیز کاهش می‌یابد و تولید رونق پیدا خواهد کرد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: صفر شدن رشد نقدینگی، رونق تولید و کاهش تورم در نهایت بهبود وضعیت معیشتی مردم را به دنبال خواهد داشت.این عوامل موجب خواهد شد که بانک‌ها به جای پمپاژ پول به جامعه دارایی‌های خود را در مسیر تولید قرار دهند.

به گزارش ایرنا، کنترل رشد پایه پولی و نقدینگی به عنوان موتور محرک تورم از اصلی‌ترین برنامه‌های بانکی مرکزی برای کنترل تورم فزاینده است، با این حال مجموعه سیاست‌های دولت و بانک مرکزی باعث شد برای نخستین بار پس از ۹ سال رشد ماهانه نقدینگی در فروردین امسال منفی شود.

نظر شما