شناسهٔ خبر: 177231 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت با «افزایش صادرات و آزادی اموال بلوکه شده» درآمدهای ارزی کشور را افزایش داد

فرخی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با اجرای سیاست‌های دیپلماسی اقتصادی صادرات نفتی و غیرنفتی را افزایش داده، دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرد و درآمد ارزی کشور را افزایش داد.

به گزارش «نماینده»، رسول فرخی میکال با اشاره به افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم بیان داشت: دولت آیت الله رییسی توانست در شرایطی مشابه با دولت قبل با اجرای دقیق سیاست‌های دیپلماسی اقتصادی، صادرات نفتی و غیرنفتی را افزایش داده ، بخشی از دارایی‌های کشور را آزاد کرد و از این طریق میزان درآمدهای ارزی خود را بالا برد و از این محل علاوه بر کنترل تورم، از خلق پول نیز جلوگیری کند و کسری بودجه را نیز کاهش دهد.

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس اظهار داشت: رییس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی مستقیم با مردم اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت کرده است که این موضوع می‌تواند اقدام مهمی برای مهار تورم در کشور و توسعه اقتصاد باشد.

در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دیپلماسی اقتصادی یکی از ابزارهای مهم پیشبرد اهداف بلندمدت رشد و توسعه اقتصادی کشور است که بعد از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا و ظهور تبعات اقتصادی ناشی از آن در کشور اهمیت پیدا کرد.

نماینده مردم لاهیجان اضافه کرد: نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دیپلماسی اقتصادی و تعامل با همسایگان در اولویت کاری کابینه آیت الله رییسی بوده است و با تلاش دستگاه دیپلماسی در رفع موانع تجارت با همسایگان رشد قابل توجهی در میزان صادرات رخ داده است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بیان داشت: براساس آمارهای ارائه شده از سوی دولت، میزان صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه از ۸ ماهه شهریور ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱،رشد قابل توجه بیش از ۵۰ درصدی داشته است، که این امر موفقیت بزرگی برای دولت سیزدهم و ایران اسلامی در شرایط تحریمی است.

فرخی میکال با اشاره به عضویت ایران در شانگ‌های گفت: نخستین گام دولت، حضور در سازمان همکاری‌های شانگهای بود که تقویت و توسعه تعاملات در این سازمان ها می تواند در خنثی سازی تحریم ها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی برای رفع مشکلات معیشتی مردم در تمام مذاکرات بر توسعه روابط تجاری تاکید دارد بیان داشت: توسعه روابط تجاری منطقه‌ای جزو اولویت‌های دولت است و همین عامل می تواندچشم انداز مثبتی برای آینده اقتصاد ایران ترسیم کند.

نظر شما