شناسهٔ خبر: 177226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مهار نقدینگی موجب کاهش تورم می‌شود

شهباز حسن پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد منفی نقدینگی، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم را به همراه دارد.

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به گزارش بانک مرکزی از رشد منفی نقدینگی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزود: منفی شدن رشد نقدینگی موجب کاهش تورم در جامعه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعی است که با کاهش تورم و هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید شاهد رونق در حوزه تولید و رشد اقتصادی در جامعه خواهیم بود.

حسن‌پور بیگلری اظهار داشت: باید نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت تولید هدایت شود تا شاهد رونق بیشتر این بخش و افزایش رشد اقتصادی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آثار منفی رشد نقدینگی موجب افزایش تورم می‌شود و به رغم اینکه پول زیادی در سطح جامعه وجود دارد قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد. چاپ پول بدون پشتوانه، موجب افزایش تورم و کاهش قدرت خرید می‌شود و این همان رشد نقدینگی در جامعه است.

حسن‌پور بیگلری یادآور شد: استقراض دولت از بانک مرکزی در صورتی که منابع ارزی کافی برای پشتوانه پول چاپ شده وجود نداشته باشد موجب افزایش پایه پولی و رشد نقدینگی و در نهایت افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود.

نظر شما