شناسهٔ خبر: 177179 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تدوین اطلس فرهنگی با رویکرد جهادی در کشور ضرورت دارد

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز دولت بر رفع چالش های فرهنگی با تکیه بر الگوهای دینی و ملی تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی گفت: فرهنگ زیربنای توسعه در عرصه حکمرانی مایه اعتلا و پیشرفت کشور است.

نماینده بابل در مجلس یازدهم افزود: تقویت باورهای اعتقادی و فرهنگی کشور در برابر شبیخون فرهنگی استکبار ضرورت دارد.

وی با اظهار تأسف از وادادگی فرهنگی در دولت‌های سابق که موجب بی عملی در این عرصه شد، ادامه داد: تولید فرهنگ و اندیشه در ام‌القرای جهان اسلام نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری درازمدت است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به نقش محوری دولت در عرصه فرهنگ افزود: بسترسازی و حمایت از اندیشه‌ها و ترویج الگوهای راستین فرهنگی از وظایف عمده دولت در این عرصه محسوب می شود.

وی با اشاره به تأکیدات فراوان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مقابله با هجوم فرهنگی غرب خاطرنشان کرد: متأسفانه راهبردهای تنظیمی کشور در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی غرب متناسب با ظرفیت های عظیم کشورمان نیست.

کریمی فیروزجایی باورمندی به استحکام پایه های دینی و اعتقادی در مقابل فرهنگ لیبرالی و غربی را لازمه پیشرفت در این جبهه دانست و افزود: تولید فرهنگ به دور از تعارفات و شعارهای مرسوم، مقوم امنیت ملی و عامل پویایی و پیشرفت همه جانبه کشور است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با تأکید بر بهره مندی از  روحیه جهادی در عرصه فرهنگی افزود: تمامی طرح های حکمرانی کشور برای موفقیت باید با پیوست فرهنگی همراه شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان ضرورت هم افزایی و مفاهمه نخبگان سیاسی و فرهیخته عرصه های مدیریتی را با هدف تقویت مؤلفه های فرهنگ ملی و دینی یادآور شد و افزود: هم راستایی مسئولان قوای سه گانه در مقابله با تهاجم ساختار شکن فرهنگی غرب راهبرد اساسی است.

‏عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تأکید بر لزوم تدوین اطلس فرهنگی کشور افزود: برای تدوین این اطلس مدیریتی تمامی ظرفیت های ‏نخبگانی کشور باید بسیج شوند.

‏دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: دولت و مجلس باید با رویکرد حل المسائلی به سمت حل چالش های عمده فرهنگی کشور بروند.

‏کریمی فیروزجایی تصریح کرد: عرصه تقابل انقلاب اسلامی با استکبار در زمان حال و آینده، میدان فرهنگی است.

نظر شما