شناسهٔ خبر: 177173 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ایجاد انحصار در هر جا باشد فسادزاست

توسلی نماینده مجلس گفت: اقدام اخیر بیمه مرکزی در ایجاد شرکتی که کسب و کارهای دانش‌بنیان آنلاین را مجبور به اخذ خدمات از یک سوئیچ واسط می‌کند، انحصارطلبانه بوده که نتیجه آن نیز شکل‌گیری فساد است.

به گزارش «نماینده»، فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی در مقابل شرکت‌های دانش بنیان و ضرورت بستر سازی برای رشد استارتاپ‌های حوزه بیمه، اظهار داشت: در هر کجا که یک نهاد دولتی با هدف انحصار به رقابت با بخش خصوصی برود به دنبال آن فساد نیز ایجاد خواهد شد.

وی افزود: نتیجه اقدام بیمه مرکزی برای اخذ خدمات، تجمیع داده‌ها و تراکنش‌های مالی خرید بیمه در یک شرکت خصوصی  نیز فساد زا خواهد بود. بیمه مرکزی باید در این مسیر گام بردارد که موانع را از مقابل ارائه خدمات بهتر بر بستر فناوری بردارد. زمانی اقتصاد ما رشد می‌کند که اجازه دهیم مردم در یک رقابت قانونی از بین ارائه کنندگان بهتر خدمات، انتخاب خودشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: تاسیس یک شرکت واسط توسط نهاد تنظیم‌گر دولتی یا کارمندان آن نهاد برخلاف مقررات است. زمانی که استارتاپ‌های بیمه خدمات و تسهیلات بهتری را به مردم ارائه می‌دهند باید به آنها میدان بیشتری داده شود و نباید در مسیر فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی سنگ اندازی کرد. چرا قصد داریم اشتباهی که در صنعت خودروسازی تکرار شد را در سایر حوزه ها نیز تکرار کنیم. 

نماینده کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام بیمه مرکزی موجب نارضایتی فعالان اقتصادی است و نتیجه ای جز نا امید در قشر جوان و نابودی ظرفیت‌های نوآورانه در کشور ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در دوران تحریم‌ها و جنگ اقتصادی نقش موثری را در اقتصاد کشور ایفا کردند و همان طوری که مقام معظم رهبری در شعار سال تاکید داشتند باید در مسیر حمایت از این شرکت ها گام برداشته شود. نه اینکه با اقدامات این چنینی در مسیر فعالیت آنها سنگ اندازی شود. 

نظر شما