شناسهٔ خبر: 177161 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضو هیات رئیسه مجلس: توسعه ارتباط با همسایگان در اولویت کار دولت سیزدهم است

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه ضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه گسترش مرزها باعث ارتباط هرچه‌بهتر ارتباطات خواهد شد، گفت: ارتباط خوب با همسایگان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در اولویت کار دولت سیزدهم است.

به گزارش «نماینده»، محمد رشیدی یکشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار گرفتن استان در مسیر عتبات عالیات می‌تواند باعث توسعه کرمانشاه شود، افزود: سیل جمعیت پنج میلیون نفری زائران باید سفیران مناسبی برای معرفی استان به کشور شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی باز کردن مرزهای استان به عراق را باعث کسب فرهنگی و کسب ثروت از طریق توریسم، توریسم درمانی و تجارت دانست و گفت: از طرف دیگر باعث اشتغالزایی نیز خواهد شد.

وی اذعان کرد: گردشگری زیارتی باید از طریق استان کرمانشاه انجام شود که زائران از طریق استان به کشور وارد و پس از زیارت مشهد مقدس باز هم از طریق استان ما خارج شوند.

مجلس از نظرات و رهنمودهای نخبگان استفاده خواهد کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه از ظرفیت خانه نخبگان می‌توان به‌خوبی استفاده کرد، گفت: مشاوره و ارتباط سازنده بین خانه نخبگان و مجلس شورای اسلامی باعث می‌شود که قوانین و مصوبه‌های خوبی تصویب و مشکلات و جامعه را تسهیل ببخشد.

رشیدی همچنین تاکید کرد اولویت مردم استان باید خرید از محصولات تولیدی در خود استان باشد و خانواده‌ها باید کارآفرین بودن را با همکاری وزارت آموزش و پرورش در اولویت تربیت دانش‌آموزان قرار دهند.

وی یادآوری کرد: مدیران استان باید از نظرات کارشناسان بازار کار و پارک علم و فناوری استفاده کنند و مخترعان و نخبگان نیز نباید در پیچ و خم کار ادارات گیر کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهرک مخترعان در کرمانشاه باید راه‌اندازی شود، افزود: در همان شهرک، مخترعان نظرات خود را ثبت و به مرحله تولید برسانند و توان خود را پشت درب ادارات و مدیران به‌هدر ندهند.

مجلس از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری کارهای بزرگی انجام داده‌ و باید تلاش بیشتری برای عملی کردن ایده‌ها انجام شود، تصریح کرد: شرکت‌های زیادی در زمینه کشاورزی و صنعتی دانش بنیان داریم که مجلس به‌صورت جدی در کنار این شرکت‌ها می‌ایستد و بودجه‌ مناسبی را نیز برای این شرکت ها در نظر داریم.

وی گفت: در مجلس طرح جهش تولید مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرده‌ایم و اگر نخبگان اقتصادی می‌توانند که طرحی برای رفع مشکل دارند را با آغوش باز می‌پذیریم تا مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل کنیم.

رشیدی با تاکید بر اینکه نخبگان نباید دچار سرخوردگی شوند و پارک علم و فناوری باید نخبگان را به مسیر تولید برساند، بیان کرد: قانون مجوز تسهیل مجوز کسب و کار را در مجلس تصویب کرده‌ایم که هر مجوز نهایتا ظرف یک‌ماه صادر شود.

در این مراسم نخبگان نظرات و ایده‌های خود را با محمد رشیدی در میان گذاشته و تاکید کردند: از ظرفیت خانه نخبگان می‌توان بخوبی استفاده کرد و می‌خواهیم که از شما به عنوان پل ارتباطی بین خانه نخبگان و مجلس استفاده کنیم.

همچنین با اشاره به اینکه  ۱۸۳ پزشک در خانه نخبگان داریم، گفتند: ارتباط خانه نخبگان و مجلس می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ضعف‌های قانون را پوشش دهد.

نظر شما