شناسهٔ خبر: 177139 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع تخلف در کنکور تجربی خبر داد و تأکید کرد: دیگر نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی نیز باید این موضوع را به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به ماجرای مسائل مطرح شده درباره رشته علوم تجربی کنکور سراسری گفت: کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود کرده و این مسئله را تا حصول نتیجه نهایی به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد.

وی افزود: دیگر نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و... باید موضوع لو رفتن سؤالات کنکور را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند.

وی اظهار داشت: آنچه که مسلم است در رشته تجربی تخلف صورت گرفته و مسئولان سازمان سنجش این مسئله را پذیرفته‌اند، اما اینکه این تخلف صورت گرفته در چه سطحی است و چه اقداماتی باید برای جلوگیری از مخدوش شدن سؤالات و لو رفتن آن انجام شود، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این بحث ایجاد می‌شود، افزود: ما موظف هستیم که از حقوق همه مردم دفاع کنیم اما کسانی که به غیر از خدا کسی را ندارند، وظیفه مضاعفی را برای ما ایجاد می‌کند که تا مراقبت کنیم حقی از این افراد ضایع نشود.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان سازمان سنجش پذیرفته‌اند تخلفات و اشکالاتی صورت گرفته که سؤالات کنکور تجربی لو رفته، باید مسئولان این سازمان برای صحت کنکور تجربی و برطرف شدن اشکالات ادله لازم را بیاورند. معمولا اصل بر صحت است اما منتهی که برخلافش دلیلی اقامه نشده باشد. حال وقتی ادله‌ای اقامه شده که تخلفاتی صورت گرفته و بخشی از این تخلفات کشف و اعلام شده، لذا باید حتما متولیان امر برای صحت کنکور برگزار شده ادله‌ لازم را بیاورند و نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی، حراست سازمان سنجش و... به موضوع ورود کنند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما بزرگترین سرمایه‌های کشور ما هستند و نباید آرامش روانی آنها اینگونه هم بریزد و نباید کار کنیم که برای نوجوانانی که بعضا یک تا دو سال وقت خود را صرف کرده‌اند تا رتبه خوبی را در کنکور به دست آورند، احساس یأس و ناامیدی داشته باشند و باید نگرانی‌های آنها برطرف شود.

وی افزود: ما به موضوع تخلف صورت گرفته در لو رفتن سؤالات کنکور سراسری تجربی ورود خواهیم کرد و تا آنجا پیش خواهیم رفت که یقین حاصل کنیم که همه ایرادات و اشکالات رفع شده باشد.

وی اظهار داشت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که احساس ناامیدی در جوانان و نوجوانان ما ایجاد شود. به هر حال باید موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: حراست و حفاظت از سؤالات کنکور نظارت بیشتری را می‌طلبد.

نظر شما