شناسهٔ خبر: 177088 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران از کشورهای زیاده‌خواه مانند آمریکا انتظار تغییر رفتار ندارد

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امیدواریم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به سمت صداقت در عمل برگردند اما آنچه ما در این مدت دیدیم بدعهدی بوده که البته ما از کشورهای مستکبر و زیاده‌خواه مانند آمریکا انتظاری نداریم.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد رفتار کشورهای غربی در روند ادامه مذاکرات، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به واسطه گفتان مستحکمی که دارد، از یک پایه منطقی در سیاست خارجی برخوردار است و در موضوع مذاکرات نشان داده که هیچ وقت هراسی از مذاکرات نداشته مانند ملت‌های آزاده، بر اساس منطق استوار حرکت می‌کند.

وی در ادامه در زمینه رفتار آمریکایی ها در مذاکرات، گفت: آنچه امروز ما در موضوع مذکرات شاهد هستیم اول سیاسی کاری امریکایی‌ها، دوم زیادی خواهی آن‌ها و سوم بی عملی عدم اجرای تعهدات است.

عزیزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مذاکره را برای مذاکره نمی‌پسندند افزود: جهموری اسلامی مذاکرات را برای رسیدن به اهدافش می‌پسندند و همیشه از آن استقبال کرده است، امروز مذاکره نیازمند اقدام عملی، تغییر رفتارو نگرش جدید سیاسیون آمریکایی و اروپایی است.

** تاکنون مذاکرات هیچگونه بار اقتصادی مثبتی برای ایران به همراه نداشته است

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون آمریکایی ها انجام دادند جز تضعیف منافع ملی ایران چیزی در برنداشته،  خاطرنشان کرد: تاکنون مذاکرات هیچگونه بار اقتصادی مثبتی برای ایران به همراه نداشته است. اگر آمریکایی ها و اروپایی ها رفتار خود را تغییر داده و تضمین برای حفظ منافع کشور دهند، جمهوری اسلامی نیز از مذاکرات استقبال خواهد کرد، اما اگر مانند گذشته  از مذاکرات فقط به دنبال نشان دادن خود به عنوان صاحب نظریه و اهل گفتمان در جوامع جهانی باشند، مذاکرات برای جمهوری اسلامی وقت تلف کردن می‌باشد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تغییر رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات اظهار داشت: امیدواریم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سمت صداقت در عمل برگردند اما انچه ما در این مدت دیدیم بدعهدی بوده است که البته ما از کشورهای مستکبر و زیاده خواه مانند آمریکا انتظاری نداریم.

نظر شما