شناسهٔ خبر: 177085 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور آمریکا در قطر نشان از موضع به حق و برتر ایران دارد/ ۲ یا ۳ مسئله در مذاکرات هسته ای باقی مانده است

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی با اشاره به آغاز مجدد مذاکرات برجام در قطر، گفت: مذاکرات دوحه ادامه مذاکرات وبن است . اینکه طرف آمریکایی قبول کرده در این مذاکرات غیرمستقیم حاضر شود، نشان از موضع به حق و برتر جمهوری اسلامی ایران دارد، دو تا سه مسئله باقی مانده که در این مذاکرات بررسی خواهد شد.

به گزارش «نماینده» عباس گلرو در خصوص تحرکات جدید اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پیرامون مذاکرات برجام، گفت: تحولی اخیرا در بحث مذاکرات هسته‌ای اتفاق افتاده و قرار است مسائل باقی مانده در یکی از کشورهای همسایه بررسی و حل و فصل شود.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزیمت علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان به دوحه،  افزود: به نظر می‌رسد طرف ایرانی و وزارت خارجه با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های دقیق ضمن رعایت مصالح و منافع ملی و توجه به اعتبار ایران و عدم خدشه دار شدن عزت نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت توانسته، وضعیتی را طراحی کنند که منافع ملی ما از قبل این مذاکرات تامین شود.
وی در ادامه اظهار کرد: اینکه طرف آمریکایی قبول کرده در این مذاکرات غیرمستقیم حاضر شود، نشان از موضع به حق و برتر جمهوری اسلامی ایران دارد، دو تا سه مسئله باقی مانده که در این مذاکرات بررسی خواهد شد.
گلرو ضمن قدردانی از دولت و حکومت قطر بابت این میزبان، تصریح کرد: امیدواریم مساله هسته‌ای ما بزودی حل و فصل شود تا ایران به منافع خود در مسائل هسته‌ای و اقتصادی برسد و پرونده موضوعی که مدت‌هاست وقت و انرژی صرف آن شده، بسته شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت مجلس از ابتکار دولت و وزارت خارجه، گفت: امیدواریم این مذاکرات نتیجه بخش باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح پیرامون تامین منافع روسیه در مذاکرات، اظهار کرد: همه طرف‌های مذاکره کننده باید از برجام منتفع شوند، وقتی توافقی نتیجه بخش باشد طبیعتا روس‌ها هم که در شرایط فشار اوکراین و جنگ اقتصادی و تحریم با اروپا و آمریکا به سر می‌برند، در این مذاکرات خواسته خود را دنبال می‌کنند. منافع توافق هسته‌ای شامل همه طرف‌های مذاکره و برجام خواهد شد ضمن آنکه این توافق تعهد همه جانبه است.

نظر شما