شناسهٔ خبر: 177082 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سازمان ورزش شهرداری روی پای خود بایستد/ ضرورت توجه به ورزش بانوان

معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت های سازمان ورزش شهرداری در حوزه درآمدزایی بر این نکته تاکید کرد که این سازمان می بایست روی پای خود بایستد.

به گزارش «نماینده»، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از سازمان ورزش شهرداری جلسه مشترکی را با رئیس و معاونان این سازمان برگزار کرد.

بسیاری از مجموعه های حوزه ورزش شهروندی از بین رفته است

در این جلسه نرگس معدنی پور با بیان اینکه  مجموعه های ورزشی به دلیل عدم رسیدگی مناسب در سال های گذشته با مشکلات عدیده ای رو به رو شده اند، بیان داشت: در خصوص زیرساخت های ورزشی شهرداری باید گفت که بسیاری از مجموعه های حوزه ورزش شهروندی از بین رفته و همین موضوع باعث شده تا پاسخگویی مناسب به نیازهای مردم امکان پذیر نباشد. برای رفع این معضل با توجه به ضرورت تعمیر و تجهیز و بروزرسانی مجموعه ها، نگهداشت آنها و ... می بایست برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا روند خدمت رسانی به مردم در مدار مناسب خود قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته بیماری کرونا بسیاری از فعالیت های اجتماعی در جامعه را با مشکل رو به رو کرد و حالا بعد از فروکش کردن این بیماری، جامعه مشتاق فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی است. از آنجا که زیرساخت ها به دلیل فرسودگی قابلیت پاسخگویی به حجم بالای نیازها را ندارد لذا ضرورت دارد تا برای ایجاد و افزایش نشاط عمومی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

معدنی پور در ادامه بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که برنامه های فرهنگی اجتماعی هزینه محسوب نمی شوند بلکه سرمایه آفرین بوده و به نوعی سرمایه گذاری برای آینده به حساب می آیند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخشی از فعالیت های سازمان ورزش همچون برگزاری جشنواره ها و مسابقات ضروری است، اظهار داشت: این دست از فعالیت ها باعث می شود تا حال مردم شهر  خوب شود و نشاط شهروندی افزایش یابد لذا فعالیت در این بخش اقدامی مهم و موثر است.

وی با تاکید براینکه هدف سازمان ورزش می بایست ترویج و گسترش ورزش همگانی در بین شهروندان باشد، خاطر نشان کرد:  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ورزش همگانی تاکید ویژه ای داشته اند که این امر مسولیت سازمان ورزش را سنگین‌تر می کند.

معدنی پور ادامه داد: سازمان ورزش سلسله برنامه هایی را بر اساس وظایف و ماموریت‌های تعیین شده سازمان و سیاست های شورای شهر و اسناد بالادستی باید تعریف نماید و پس از اجرای آنها با استفاده از ابزارهای مختلف همچون نظرسنجی مردمی و بهره گیری از ظرفیت اداره کل مطالعات میزان اثربخشی  برنامه ها بررسی و سنجش گردد و نتایج آنها در برنامه ریزیهای بعدی مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به ورزش بانوان و رفع مشکلات و چالش های آن گفت: با توجه به‌ اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و نقش موثری در خانواده و جامعه دارند، لذا ضرورت دارد تا سازمان ورزش برای این قشر تاثیرگذار برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و در همه حوزه های فعالیتی این سازمان بانوان دخیل باشند.

«ورزش ارزان و در دسترس و برای همه» سرلوحه کار سازمان ورزش باشد

وی ادامه داد: باید شعار «ورزش ارزان و در دسترس و برای همه» سرلوحه کار سازمان ورزش باشد و بنا به نیاز جامعه خدمات خود را بروزرسانی نماید که در این راستا می توان از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات مناسب تر نیز بهره برد.

سازمان ورزش دارای ظرفیت های بسیاری برای خوداتکایی و درآمدزایی است

معدنی پور در پایان با بیان اینکه سازمان ورزش دارای ظرفیت های بسیاری برای خوداتکایی و درآمدزایی است، گفت: این سازمان می بایست روی پای خود بایستد و بودجه های سالانه به صورت مبالغ کمکی در کنار درآمدهای این سازمان قرار گیرد. تحقق این مهم دور از تصور نیست چرا که سال ها تجربه در این سازمان وجود دارد که با تکیه بر این تجارب می توان اقدامات بزرگی را به انجام رسانید.

نظر شما