شناسهٔ خبر: 177071 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیاست خارجی دولت سیزدهم در راستای ایجاد توازن در حوزه دیپلماسی است

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برنامه‌های دولت و دستگاه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه، گفت: سیاست خارجی در دولت جدید ایجاد توازن در حوزه دیپلماسی است، لذا برقراری توازن بین کشورهای قدرتمند منطقه، برای ما حائز اهمیت است.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی در خصوص سیاست دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان، گفت: سیاست خارجی در دولت جدید ایجاد توازن در حوزه دیپلماسی است و طبیعتا در این فرایند برقراری توازن بین کشورهای قدرتمند منطقه، برای ما حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: هندوستان از جمله کشورهای منطقه است که از جایگاه مهمی برخوردار است و اخیرا وزیر امور خارجه هم سفری به آنجا داشته است. توسعه روابط با کشورهای مهم منطقه از برنامه‌های در دستور اجرای وزارت خارجه است.

وی در ادامه اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان به دنبال برداشتن همه موانع برای توسعه با کشورهای همسایه است، ایران دارای ظرفیت‌های خوبی است که مورد توجه کشورهای همسایه و منطقه است، به عنوان مثال هند یکی از این کشورها است که دنبال استفاده از ظرفیت‌های ایران است و ما هم به کمک ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی هند می‌توانیم بخشی از مشکلاتمان را حل کنیم.

عباس زاده مشکینی معتقد است: سیاست‌های برخی از کشورهای منطقه مستقل از هژمونی غربی‌ها است، بر همین اساس ما می‌توانیم ارتباط خود را با آنها بیش از گذشته و حتی وضعیت موجود توسعه دهیم. این کشورها در شکل‌گیری پیمان‌های منطقه‌ای هم می‌توانند شریک قابل اعتمادی برای ما باشند.

نظر شما