شناسهٔ خبر: 177033 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تمرکززدایی باید در اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار گیرد

کوچکی نژاد عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: تمرکززدایی از بودجه و تحقق منابع درآمدی آن از مواردی است که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، با تأکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه گفت: بودجه امروز کشور ما متمرکز است و این تمرکز موجب ایجاد رانت می‌شود، چرا که هر استانی که نفوذ بیشتری داشته باشد، اعتبار بیشتری دریافت می‌کند و هر استانی که نفوذ کمتری داشته باشد، اعتبار کمتری را می‌تواند جذب کند و لذا باید در اصلاح ساختار بودجه بحث تمرکزگرایی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: مشکل دیگر در بحث بودجه این است که بودجه‌های ما واقعی نیست و منابع آن به طور کامل محقق نمی‌شود و به همین خاطر ما هرساله با کسری شدید بودجه مواجه هستیم که باعث ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برای اصلاح ساختار بودجه باید قانون برنامه هم اصلاح شود و در قانون برنامه هفتم باید بحث بودجه‌ریزی کشور تغییر کند و اصلاحات لازم در آن صورت پذیرد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم، ما با کسری‌های شدید بودجه مواجه هستیم که اگر با ایجاد منابع درآمدی واقعی و قابل تحقق این کسری بودجه جبران شود، تورم در جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: همانطور که گفتم باید بودجه کشور از حالت متمرکز خارج شود و بودجه هر استانی برایش در نظر گرفته شود.

نظر شما