شناسهٔ خبر: 177012 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای تیرماه/ مهار فرار مالیاتی

صفائی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفـت: طبق توضیحات رئیس سازمان امور مالیاتی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای تیر ماه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمد صفائی دلوئی ، در رابطه با دلایل عدم اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت:  اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان موضوع بسیار مهم  بوده و باید از ابتدای  فروردین ماه ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شد که دولت قبل در این خصوص تعلل کرد.

وی اضافه کرد: درمدت اخیر در خصوص اجرایی شدن قانون مذکور با رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونان وی جلسه‌ای برگزار کردیم که در آن مقرر شد، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای تیر ماه در سراسر کشور اجرایی شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس ادامه داد: اجرای این قانون موجب شفافیت‌سازی  و کاهش فرار مالیاتی شده و رضایت مودیان و دولت را به همراه دارد و از طرفی این موضوع ارتباط میان مودیان و ممیزی را نیز قطع می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:  در حال حاضر افرادی که مقید هستند مالیات خود را به صورت کامل پرداخت می‌کنند اما برخی اقشار مانند برخی از پزشکان خود را به این امر مقید ندانسته و فرار مالیات زیادی دارند که با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، فرار مالیاتی نیز کاهش پیدا می‌کند. 

نظر شما