شناسهٔ خبر: 177000 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

رضازاده: همراهی برخی کشورها با «ناتو» نتیجه‌ای جز ناامن کردن منطقه ندارد

یعقوب  رضا زاده کشورهای منطقه برای داشتن امنیت با ثبات خود را به دامن کشورهای عضو ناتو نیاندازند که جز کشتار و از بین بردن مردم بیگناه منطقه سودی نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری درباره خطر گسترش ناتو و تهدید ناتو برای منطقه غرب آسیا گفت: کشورهای اروپایی و در رأس آن‌ها آمریکا و برخی از کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه و آذربایجان برای عضویت در ناتو حضور فعال دارند.

وی‌با بیان اینکه ناتو پیمان نظامی است، افزود: براساس پیمان نظامی ناتو، کشورهای عضو ناتو متعهد به کمک به یکدیگر برای خرید و فروش سلاح و عملیات نظامی هستند که نمونه‌ای از توسعه ناتو را در بحث جنگ بین اوکراین و روسیه مشاهده کردیم.

این عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا برای نزدیک کردن مرزهای نظامی خود به روسیه و ایجاد خطر بالقوه و بالفعل برای دولت این کشور، به همراه کشورهای عضو ناتو، اوکراین را حمایت کرد که در نهایت تبدیل به جنگی خانمان‌سوز برای دو طرف شد؛ تلاش غرب و آمریکا این است که با توسعه ناتو در منطقه، به خصوص بین کشورهای همسایه، حضور نظامی و گسترش پایگاه‌های نظامی با ارسال سلاح‌های مخرب و خطرناک و همچنین کسب درآمد از محل فروش سلاح در غرب آسیا و کشورهای جهان سوم به منافع دست پیدا کرده و خطراتی را برای مردم منطقه ایجاد کند.

رضازاده، گسترش ناتو را برای منطقه خطرناک خواند و گفت: باید مراقب کنترل و توسعه ناتو بود. توصیه ما به کشورهای منطقه این است که برای داشتن امنیت با ثبات، بی‌جهت خود را به دامن کشورهای عضو ناتو نیاندازند که جز کشتار و از بین بردن مردم بیگناه و ناامن کردن مردم منطقه سودی نخواهد داشت.

نظر شما