شناسهٔ خبر: 176978 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تغییر در نحوه تخصیص اعتبارات، مقدمه اصلاح ساختار بودجه است

شهریاری نماینده زاهدان در مجلس گفت: علت عدم اصلاح ساختار بودجه، نحوه تخصیص اعتبارات است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه گفت:‌ بودجه سالهای مختلف هیچ‌گاه عملیاتی نبوده است و تخصیص اعتبارات نه براساس شاخص‌ها بلکه براساس روابط و رانت بوده است.

وی افزود: نتیجه این نحوه تخصیص اعتبارات براساس رابطه و رانت این شده که استان‌هایی مثل استان سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه مشکلاتشان حل نشده و فاصله زیادی بین اینگونه استانها و استانهای برخوردار مشاهده می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار داشت: عدالت همیشه در مساوات نیست بلکه مناطق محروم باید سهم بیشتری از بیت‌المال داشته باشند تا محرومیت‌ها در کشور برطرف شود و استانهای محروم هم به سطح کشوری برسند.

شهریاری خاطرنشان کرد: با وجود تذکرات رهبر معظم انقلاب در مورد اصلاح ساختار بودجه اما دولت قبل هیچ کاری در این باره نکرد و دولت فعلی هنوز فرصت اصلاح این ساختار را پیدا نکرده است و علت آن هم این نحوه تخصیص اعتبارات است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: بودجه کشور باید براساس قانون برنامه توزیع شده و تخصیص یابد نه براساس لابی و رانت و رابطه و نفوذ بیشتر برخی از مقامات استانها.

نظر شما