شناسهٔ خبر: 176934 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

برپایی ۵۰۰ موکب در شهرهای نجف و کربلا /اسکان ۵۰ هزار نفری از زائران

موکب استاندار تهران از برپایی ۵۰۰ موکب در ایام اربعین حسینی در شهرهای نجف و کربلا خبر داد و گفت: در این ایام پیش‌بینی می‌شود روزانه ۵۰ هزار نفر در موکب های استان تهران اسکان پیدا کنند.

به گزارش «نماینده»، محسن منصوری با اشاره به تشریح اقدامات ستاد اربعین استان تهران روز سه شنبه گفت: سهم ستاد اربعین استان تهران در ایام اربعین حسینی در شهرهای نجف و کربلا ۵۰۰ موکب جانمایی شده که با همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی سعی می شود امسال خدمات با کیفیت و بهتری نسبت به سال های گذشته انجام شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این دو سال اخیر اقدامات ستاد اربعین بسیار محدود بوده اما اکنون که این ویروس در حال رخت بستن است امسال برنامه های گسترده ای در ایام اربعین در شهرهای نجف و کربلا داریم.

استاندار تهران ادامه داد: احکام و وظایف مدیران عضو ستاد اربعین انجام شده و بزودی برنامه های ستاد اربعین در شهرهای نجف و کربلا شکل عملیاتی به خود می گیرد.

به گفته وی، در گذشته ستاد اربعین استان تهران تنها در شهر نجف پذیرای زائران حسینی بود که امسال تلاش داریم این خدمات تا شهر کربلا ادامه پیدا کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تا ۱۵ سال آینده برگزاری مراسم اربعین در فصل تابستان انجام می شود و پیش بینی های لازم برای خدمات مناسب در این فصل گرم انجام شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات اربعین حسینی بصورت خودجوش و کاملا مردمی انجام می شود، گفت: یکی از سیاست های ستاد اربعین استان تهران این است که مردم اداره کننده این مراسم باشند به همین منظور تلاش داریم تمامی موکب های ستاد اربعین استان را مردمی اداره کنیم و در قسمت پشتیبانی از مدیران دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی استفاده کنیم.

استاندار تهران با اشاره به تشکیل ستاد جاماندگان از کربلا نیز گفت: همه ساله مراسمی با عنوان جاماندگان از کربلا در سطح استان تهران به ویژه شهر تهران برگزار می شود و ضروری است که این مراسم نیز با بالاترین سطح ممکن در روز اربعین حسینی برگزار شود.

نظر شما