شناسهٔ خبر: 176911 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد

پیرهادی نماینده تهران، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه صبر و تحمل آحاد جامعه از صنعت خودروسازی کم شده، خواستار آن شد که سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد.

به گزارش«نماینده» ، محسن پیرهادی امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت ایران خودرو دیزل اظهار داشت: صنعت خودرو برنامه مدون برای مردم و کل کشور ندارد که ناشی از سیاست‌های کوتاه‌مدت حاکم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نقشه راه مدون صنعت خودرو در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود و از کار لحظه‌ای و کوتاه‌مدت در این صنعت پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تعصب تولیدات داخلی را داشته باشند و استفاده از کالاها و محصولات ایرانی را در اولویت قرار دهند،  تصریح‌کرد: صبر و تحمل مردم از صنعت خودروسازی کم شده است و نیاز است تا سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد؛ زیرا پیشرفت‌های روز خودروسازی جهان را نظاره‌گر هستند و از صنعتگران داخلی توقع دارند.

پیرهادی همچنین تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و مدیریت‌های شهری باید به این سمت و سو بروند که از خودروسازان داخلی خرید کنند، نه اینکه به دنبال خرید از خارج و بدتر از آن خودروهای کارکرده و دست دوم باشند.

به گزارش ایرنا، شرکت ایران خودرو دیزل پس از ۶۲ سال تصمیم گرفت تا اتاق دماغ دار نارنجی‌رنگ بنز را عوض کرده و نخستین کشنده پر قدرت خود با پلتفرم بنز و اتاق جدید به نام «آتامان» را راهی بازار کند.

این کامیون کشنده از یک موتور ۴۳۰ اسب بخاری با گیربکس «زداف» بنز و شاسی درایو بنز بهره برده و از یک اتاق روز جهان با قابلیت ترانزیت برخوردار است و به گفته مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل، امسال ۵۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

نظر شما