شناسهٔ خبر: 176904 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دانش‌بنیان‌ها اگر حمایت نشوند، توانشان را در کشورهای دیگر هزینه می‌کنند

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر صاحبان شرکت‌های دانش بنیان از حمایتی‌های لازم برخوردار نشوند توانشان را در کشورهای دیگر هزینه خواهند کرد و باعث رشد و آبادانی کشورهای دیگر خواهند شد.

به گزارش «نماینده»، ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان اگر کیفیت لازم را داشته باشد با رغبت عمومی مواجه شده و مردم از آنها حمایت خواهند کرد.

وی افزود: نمی توانیم از هر ساختاری را که عنوان دانش بنیان را یدک می کشد حمایت کنیم مگر این که پشت سر این شرکت ها یک بنیه علمی قوی وجود داشته باشد و این شرکت ها کارآمد باشند تا به این وسیله هم پتانسیل اقتصادی و هم توان ملی مثبتی را داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: اگر صاحبان شرکتهای دانش بنیان از حمایتی‌های لازم برخوردار نشوند توانشان را در کشورهای دیگر هزینه خواهند کرد و باعث رشد و آبادانی کشورهای دیگر خواهند شد این مسئله شاهد فرار مغزها از کشور خواهیم بود.

 فاضلی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان منجر به اصلاح شرایط تولیدی موجود در کشور و رشد و خودکفایی ما و جلوگیری از فرار سرمایه از کشور خواهد شد.

وی افزود: در گذشته با تخصیص ارز ترجیحی به تولید کننده اجازه داده می‌شود تا کالا را با قیمت بسیار پایینی از خارج از کشور وارد کند هم اکنون که ارز ترجیحی حذف شده و به آنها این تسهیلات داده نمی شود برای همین تمایل به واردات کالای خارجی کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما