شناسهٔ خبر: 176892 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد عضو شورای شهر از کمبود آسانسور و پله برقی در مترو

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در طراحی، ساخت و بهره‌برداری ایستگاه‌های مترو باید نیاز افراد کم توان و معلول دیده شود، گفت: تعداد زیادی از ایستگاه‌ها فاقد آسانسور هستند و یا به علت نداشتن استانداردهای ایمنی تحویل شرکت بهره‌برداری مترو نشدند.

به گزارش «نماینده»، زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر بر لزوم افتتاح ایستگاه‌های مترو و تجهیز و فعال‌سازی تمام آسانسورها تاکید کرد و گفت: شهر تهران وضعیت مناسب‌سازی خوبی برای افراد کم‌توان و معلول ندارد و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی نقش حیاتی و مهمی در کیفیت زندگی این افراد ایفا می‌کند و در این میان مترو یکی از بهترین گزینه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در طراحی، ساخت و بهره‌برداری ایستگاه‌های مترو باید به گونه‌ای عمل شود که نیاز این بخش جامعه دیده شود، تأکید کرد: آسانسور و پله برقی یکی از اصلی‌ترین الزامات مترو است؛ اما با خبر شدیم که هفته گذشته ایستگاه متروی ۱۷ شهریور افتتاح شده و آسانسور ندارد.

وی افزود:  این در حالی است که تعداد زیادی از ایستگاه‌ها فاقد آسانسور هستند و یا به علت نداشتن استانداردهای ایمنی تحویل شرکت بهره‌برداری مترو نشدند و این مساله سبب شده که خطوط قدیمی‌تر نسبت به خطوط جدید وضعیت بهتری داشته باشند.

شمس احسان از عدم دریافت استانداردهای ملی آسانسور  انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که زاکانی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت حضور دارد و نباید شاهد این مسأله باشیم.

وی گفت: باید نسبت به مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو قبل از افتتاح و تکمیل امکانات اقدام شود و برنامه‌ای برای نصب آسانسورهای استاندارد به شورا ارائه شود.

نظر شما