شناسهٔ خبر: 176868 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

توسلی: قطعی برق صنایع به اقتصاد آسیب می زند

توسلی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق صنایع و چاه‌های کشاورزی به اقتصاد آسیب می‌زند، گفت که برای جلوگیری از قطعی برق باید به سمت افزایش تولید برق حرکت کرد.

به گزارش «نماینده»، فتح الله توسلی با اشاره به قطعی برق صنایع و چاه های آب کشاورزی گفت: وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی برق صنایع و چاه های آب کشاورزی مشوق هایی را در نظر گرفته که در خیلی از موارد قابل اجرا نیست.

وی توضیح داد: یکی از این مشوق‌ها استفاده نکردن کشاورزان از آب در پیک مصرف و جایگزینی آن در زمان دیگر است. اشکال این است که اگر کشاورز در آن زمان آب به محصولش نرسد ممکن است یا با خشکی محصول مواجه شده یا اینکه مشکلاتی همچون نبود روشنایی و مشکلات دیگری برای آبیاری در شب داشته باشد و عملا امکان آبیاری در شب را ندارد.

این نماینده مجلس ادامه دارد: همین وضعیت هم برای صنایع حاکم است؛ اینکه از صنایع بخواهیم ساعت کاری اش یا زمان تعطیلاتش را تغییر دهد، مشکل‌زا خواهد بود چون شاید نیروهایش نتوانند در ساعت دیگری مشغول به کار باشند. همچنین طبق قراردادهای از پیش بسته شده باید محصولی را آماده تحویل کند که تغییر زمان تعطیلات به معنای تاخیر در تحویل محصول و پرداخت خسارت است.

توسلی با بیان اینکه مشوق‌ها برای جلوگیری از قطعی برق، خیلی کارآیی ندارد گفت: اولویت دولت تامین برق خانگی و سپس برق صنایع و کشاورزی است حال اینکه قطعی برق صنایع و ‌کشاورزی به اقتصاد آسیب می زند پس باید به دنبال افزایش تولید برق حرکت کرد که یک کار زنجیره ای است.

نظر شما