شناسهٔ خبر: 176854 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکایی‌ها و غربی‌ها دنبال تنظیم توافق موقت با ایران/ تضمین آینده توافق مذاکرات را به سرانجام می‌رساند

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه آژانس آنچه آمریکا و غربی‌ها دیکته می‌کنند را اجرا می‌کند، گفت: آژانس همسو با سیاست‌های آمریکا در عرصه بین الملل عمل کرد چرا که آمریکایی‌ها و غربی‌ها دنبال تنظیم توافق موقت با ایران هستند.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار با یادآوری رفتارهای دوگانه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: روند نفاق در جامعه بین الملل کاملا مشهود است، مدیر کل آژانس در سفر به تهران اظهاراتی را بیان کرد اما خارج از کشور ما و با دیگران به نوع دیگری برخورد می‌کند. متاسفانه گفتار گروسی تغییر و شورای حکام آژانس هم به استناد مدارک و ادعای واهی رژیم صهیونیستی و منافقین گزارش تهیه کرد و در نهایت دیدیم که آژانس همسو با سیاست‌های آمریکا در عرصه بین الملل عمل کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: آژانس آنچه آمریکایی‌ها و غربی‌ها دیکته می‌کنند را اجرا می‌کند. قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حکام نیز جنبه سیاسی داشت. آنها دنبال فشار بیشتر به ایران هستند تا جمهوری اسلامی پشت میز مذاکره بنشیند و از مواضع خود کوتاه بیاید.

جوکار تصریح کرد: آنچه مسلم بوده و حق ملت ایران است اینکه همه باید بدانند ایالات متحده آمریکا از برجام خارج و توافق را بهم زده است بنابراین خودشان باید این زخم را ترمیم کنند و خساراتی که به ایران وارد کردند را جبران کنند. اگر آنها دنبال زیاده خواهی باشند و آینده توافق را تضمین نکنند، برای ما قابل قبول نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها دنبال تنظیم توافق موقت هستند تا دولت بعدی آمریکا بتواند آن را بهم زند. در سایه این بی‌اعتمادی هیچ دولت خارجی حاضر به سرمایه گذاری در ایران نیست زیرا سرمایه گذاران خارجی آینده‌شان تضمین شده نیست لذا تضمین آینده توافقات را طرف مقابل باید در مذاکرات دهد تا مسئله حل شود.

نظر شما