شناسهٔ خبر: 176853 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ترمز گرانی اجاره بها را می‌کشد

فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه ساخت و عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی و جبران کمبود عرضه خانه در کشور تا حد زیادی ترمز افزایش سرعت اجاره بها را می‌‎کشد گفت: بهبود وضعیت نابسامان اجاره بها نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها اجرایی است.

به گزارش «نماینده»، رسول فرخی میکال در رابطه با پیشرفت پروژه طرح نهضت ملی مسکن، گفـت: طبق قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد اما با توجه به طولانی شدن تامین زمین در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها روند ساخت یک میلیون واحد به کندی پیش رفته و هنوز عملکرد چشمگیری را در این حوزه شاهد نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت باید با اهتمام بیشتری این موضوع را پیگیری کرده و با ایجاد پنجره واحد برای هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، زمین مورد نیاز را در مناطقی که متقاضیان مسکن وجود دارد، شناسایی کرده و  این مهم را عملیاتی کند تا وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال آینده محقق نشود.

وی با بیان اینکه ساخت و عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی و جبران کمبود عرضه خانه در کشور تا حد زیادی ترمز افزایش سرعت اجاره بها را می‌‎کشد، افزود: بهبود وضعیت نابسامان اجاره بها مسکن به عنوان یک معضل مهم اجتماعی نیازمند ورود همه دستگاه‌ها است و طبق قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌ها مکلف‌ند بنا بر نیاز وزارت راه شهرسازی نسبت به واگذاری اراضی تحت تملک خود اقدام کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در مسیر  ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی  باید نهایت همراهی را داشته باشند تا مشکل گرانی مسکن حل شود. در شهرهای استان گیلان هم مسئولان در حال رایزنی برای تامین زمین هستند که امیدواریم این امر هرچه سریع تر انجام شده و واحدهای مسکونی حمایتی ساخته و به دست متقاضیان برسد.

نظر شما