شناسهٔ خبر: 176839 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صدور قطعنامه علیه ایران شرایط مذاکرات را سخت کرده است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعنامه شورای حکام شرایط مذاکرات را سخت تر و بدبینی ها را بیشتر می کند.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه کشور با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره قطعنامه و ادامه دار بودن مسیر دیپلماسی برای حصول نتیجه در مذاکرات گفت: در شرایطی که مذاکرات وین با همه کندی انجام می شد صدور قطعنامه علیه ایران منطقی نبود و این اقدام، غیر دیپلماتیک ارزیابی می شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام شرایط مذاکرات را سخت تر و بدبینی ها را بیشتر می کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی مصمم بود و هست که مسائل بین الملل و موضوعات هسته ای را از مسیر دیپلماسی حل و فصل کند اما متاسفانه صدور بیانیه مخالف مسیر دیپلماسی  بود و در راستای به بن بست رساندن تلاش های سیاسی و دیپلماسی توسط اعضای برجام است.

وی ادامه داد: تنها کشوری که با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل دارد ایران است اما بدعهدی ها و کارهای خلاف روابط حقوق بین الملل اقدامات را یک طرفه به سمت آنها می برد. ایران همواره آمادگی خود را برای همه همکاری ها اعلام کرده و همه مباحث را اجرا می کند اما طرف مقابل  به تعهدات خود پایبند نبوده و نیست.

این نماینده مجلس بیان کرد: به هر حال ایران همچنان قائل به گفت‌وگو، مذاکره و پیدا کردن راه حل های سیاسی برای رفع مسائل و اختلافات موجود است و بر این امر تاکید می کنیم. وزیر امور خارجه هم در راستای سیاست نظام با دبیرکل سازمان ملل گفت‌وگو کرده است.

نوش آبادی در واکنش به این موضوع که بعد از قطعنامه دیپلمات های کشورها با ایران برای ادامه دار بودن مذاکرات رایزنی کردند، اظهار داشت: این نوع رفتارهای مسبوق به سابقه بوده و آنها با اهرم فشار به دنبال امتیاز گیری اند. با این رفتارها سعی می کنند اذهان بین المللی را نسبت به ایران مخدوش کنند اما دنیا متوجه اقدامات صلح آمیز جمهوری اسلامی صلح آمیز بوده، می دانند تهران در مذاکرات پیشگام است و این طرف های غربی و آمریکایی هستند که نمی گذاران کار به سرانجام برسند و توافق مطلوب به وجود بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از ابتدا گفته ایم دنبال معاهده  برد-برد هستیم تا منافع دنیا و منطقه تامین شود. امیدواریم رفتارهای مدعیان گفت‎وگو و مذاکره باعث نشود توافق هسته ای که به ثمر می نشیند برای ایجاد صلح و ثبات امنیت جهانی به خطر بیافتد چرا که آنها بانی هر اتفاقی هستند که در جهان شکل می گیرد. ایران کشور جنگ طلب و سلطه طلب نیست فقط می خواهیم به حقوق ما احترام گذاشته شود تا در چارچوب و ضوابط بین المللی گام برداریم./

نظر شما