شناسهٔ خبر: 176834 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

لطفی: زاهدی‌وفا گزینه مناسبی برای وزارت کار است

حسن لطفی یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس زاهدی‌وفا را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کار دانست و گفت که آقای زاهدی وفا در صورت وزیر شدن باید مسائل اجتماعی وزارت کار را از مسائل اقتصادی‌اش تفکیک کند.

به گزارش «نماینده»، حسن لطفی اظهار کرد: آقای زاهدی‌وفا پیش از این معاون اقتصادی وزیر اقتصاد بوده لذا با سیستم اجرایی آشنایی کاملی دارند و شناخت کافی از بدنه اجتماعی کشور داشته لذا فکر می‌کنم گزینه مناسبی باشد.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی در وزارت کار وجود دارد، توضیح داد: ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور یکی از مواردی است که باید به آن ورود جدی شود و آقای زاهدی وفا باید صندوق‌ها را از بحران نجات داده که کار سختی در پیش دارد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: صندوق‌ها چالش‌های خاص خود را دارند. یکی از چالش‌ها این است که از 17 صندوق تنها دو صندوق قانون داشته و مابقی قانونی ندارند. همچنین شاخص‌بندی‌ها در اعمال دهک‌بندی افراد جامعه درست نیست و باید شاخص‌ها درست شود.

لطفی چالش بعدی را در زمینه اشتغال و ضعف در زیرساخت‌های اشتغال دانست و گفت:‌ لازم است آقای زاهدی وفا مسائل اجتماعی وزارت کار را از مسائل اقتصادی تفکیک کند چون مسائل اجتماعی و اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی در یکدیگر ادغام شده و این چالش بزرگی برای وزارت کار است.

نظر شما