شناسهٔ خبر: 176819 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تمدید یکساله معافیت مبادلات مربوط به کرونا از تحریم‌های ایران یک نمایش خبری است

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است حتی اگر معافیت مبادلات مربوط به کرونا برای ایران فایده داشت نیز به دلیل تحریم‌های دیگر همچون حمل و نقل و بانکی و مالی، امکان خرید و نقل و انتقال دارو به کشور وجود نداشته و ندارد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری تمدید یکساله معافیت مبادلات مربوط به کرونا از تحریم‌های ایران را یک شوی خبری دانست و گفت: این اقدام هیچ خروجی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته و باید در شرایطی انجام می شد که در اوج کرونا قرار داشتیم و بسیاری از شهروندان ایرانی را به علت عدم اجازه همکاری سازمان های بین المللی و شرکت های دارویی با یاران از دست دادیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز بیماران زیادی با بیماری های خاص و سرطان دست و پنجه نرم می کنند اما به دلیل عدم اجازه صادرات دارو به شرکت های خارجی به ایران، این بیماران رنج و مرارت زیادی می کشند.

وی افزود: از سوی دیگر حتی اگر اجازه تبادلات دارویی هم صادر شود، به دلیل تحریم انواع حمل و نقل ها و تحریم های بانکی و مالی بسیاری از موضوعات دیگر، اصلا امکان نقل و انتقال دارو و خریداری آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا برای ساکت کردن افکار عمومی صرفا ژست حقوق بشری می گیرند و نگاهی ترحم آمیز دارند اما در نهایت نیز این معافیت ها هیچ خروجی برای ما نداشته است.

نظر شما