شناسهٔ خبر: 176817 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افراد دوتابعیتی طبق قانون در سمت‌های مدیریتی به کار گرفته نمی‌شوند

جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: افراد دوتابعیتی و افرادی که یا اقامت و گرین‌کارت کشور دیگر را داشته باشند، طبق قانون در سمت‌های مدیریتی به کار گرفته نمی‌شوند.

به گزارش «نماینده»،محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ، گفت: ما برای منع به کارگیری افراد دوتابعیتی در سمت‌های مدیریتی قانون داریم.

وی افزود: طبق قانون کسانی که دارای تابعیت مضاعف هستند و یا اقامت یا گرین‌کارت کشور دیگری را دارند در سمت‌های مدیریتی به کار گرفته نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: در مورد هنرپیشه‌ها هم بهتر است هنرپیشه‌هایی که در محافل خارجی شئونات کشور و مردم و نظام ما را حفظ نمی‌کنند، در داخل به کار گرفته نشوند.

جوکار خاطرنشان کرد: درست این است که رسانه ملی ما از هنرمندانی که در محافل خارجی رعایت شئون اخلاقی و اسلامی ما را رعایت نمی‌کنند، به کار نگیرد.

به گزارش فارس، جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس، با ثبت درخواستی در بخش فارس من خبرگزاری تصریح کرده اند که لازمه برخورد با هنرمندان دوتابعیتی که در برخی محافل شئونات کشور را رعایت نمی‌کنند، این است که کشور، ابتدائاً مدیر دوتابعیتی در بخش‌های دولتی و عمومی نداشته باشد.

نظر شما